۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۵۴۴۰۹۹
حجت الاسلام هاشمی:

اقتصاد مقاومتی در بردارنده مفاهیم اقتصاد دینی است

استاد حوزه علمیه همدان گفت: اقتصاد مقاومتی از دل آیات و روایات دین مبین اسلام بیرون می آید و هیچ کس نمی تواند این ادعا را کند که اقتصاد مقاومتی چیزی غیر از مفاهیم دینی است.
نشست آزاد اندیشی حوزه علمیه همدان نشست آزاد اندیشی حوزه علمیه همدان نشست آزاد اندیشی حوزه علمیه همدان نشست آزاد اندیشی حوزه علمیه همدان نشست آزاد اندیشی حوزه علمیه همدان نشست آزاد اندیشی حوزه علمیه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام مرتضی هاشمی، استاد حوزه علمیه همدان ظهر امروز در نشست آزاد اندیشی حوزه علمیه همدان با موضوع اقتصاد مقاومتی گفت: دین مبین اسلام توجه ویژه ای نسبت به مساله اقتصاد دارد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی یک عامل بازدارنده از حیث ایجابی و سلبی است؛ چراکه فصول اقتصاد مقاومتی بر اساس عقل و معرفت الهی تبیین شده و اقتصاد مقاومتی بر اساس اقتصاد اخلاقی پایه ریزی شده است.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: اقتصاد مقاومتی در بردارنده مفاهیم اقتصاد دینی است به همین سبب باید نسبت به دستور رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتی با جدیت عمل کنیم.

وی در ادامه افزود: اقتصاد مقاومتی از دل آیات و روایات دین مبین اسلام بیرون می آید و هیچ کس نمی تواند این ادعا را کند که اقتصاد مقاومتی چیزی غیر از مفاهیم دینی است.

حجت الاسلام هاشمی ابراز داشت: نخستین قدم برای تحقق اقتصاد مقاومتی اقتصاد معرفتی و اخلاقی به عنوان مبنا و در مرحله بعدی ایجاد فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه است.

وی اظهار داشت: اقتصاد های مقاومتی دارای یک سری زیر ساخت ها و الزام ها است که باید به صورت کامل اجرا شوند، رهبر معظم انقلاب با طرح مساله اقتصاد مقاومتی سیاست اقتصادی، علم، فرهنگ و بسیاری از شاخص های مهم را برای ما تبیین کرده اند.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: اخلاق و فهم معرفتی نقش بسزایی در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی دارد؛ بدین معنا که اقتصاد مقاومتی بدون اخلاق و معرفت را نمی توان تصور کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی نیاز به عزم و اراده ای استوار دارد و نخستین مقوله در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی اخلاق عمومی و فرهنگ سازی در این زمینه است.

وی در پایان یادآور شد: افتصاد مقاومتی هویتی درون زا و دارای منبعی دینی و الهی است که همانند اقتصاد لیبرالی بی هویت نیست.

برپایه این گزارش نادر مهرگان استاد و عضو کمیسون اقتصادی دانشگاه بوعلی سینای همدان هم در این مراسم حضور داشت.

مهرگان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی راه گشای مشکلات کشور ایران است اظهار داشت: خود کفایی سبب کم شدن کیفیت و ازبین رفتن رقابت در بین تولید کنندگان می شود.

وی افزود: ایران باید برای رسیدن به پیشرفت اقتصادی در کنار اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی با جهان ارتباط برقرار کند./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات