۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۵۴۴۰۵۸
با اذن رهبر انقلاب صورت گرفت؛

اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای زلزله‌زدگان

رییس مجلس از اذن رهبر معظم انقلاب برای برداشت ۲۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی جهت کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه خبر داد.
زلزله کرمانشاه

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، مصطفی کواکبیان، نماینده تهران در مجلس در جلسه علنی امروز سه شنبه 28 آذر و در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون بودجه در تذکری گفت: حتماً باید به زلزله‌زدگان کرمانشاه کمک شود ولی موضوع این است که سیاست‌های کلی نظام را مقام معظم رهبری تعیین می‌کند. ما خبر نداریم که ایشان به صورت علنی گفته باشند می‌توان برای زلزله زده‌ها 200 میلیون دلار از صندوق توسعه برداشت کرد. اگر همانند صندوق ذخیره ارزی بخواهیم از این صندوق هم برداشت کنیم و بگوییم با اذن رهبری است چیزی از این صندوق باقی نمی‌ماند.

وی گفت: ما سوگند خورده ایم که به قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام وفادار باشیم اگر خرد خرد از این صندوق برداشت کنیم در جایی نیز از آن به صورت بزرگ برداشت می شود و بعد می گویند از رهبری اجازه گرفته‌ایم باید به صورت شفاف گفته شود که در چه مواردی از صندوق می‌توان برداشت کرد.

کواکبیان بیان کرد: اگر برای کمک به زلزله زده‌ها اجازه برداشت از صندوق را گرفته اید دستتان درد نکند و این نباید روال شود.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: دغدغه شما درست است صندوق توسعه ملی برای کمک به تولید کشور ایجاد شده است و منابع آن برای بخش خصوصی است اما نمایندگان مجلس طرحی برای کمک به زلزله زده‌ها ارائه داده‌اند و من در این طرح دیدم منابع واقعی وجود ندارد و برخی موارد عملیاتی نمی‌شود که این موضوع در جلسه سران سه قوه نیز مطرح شد و دولت گفت امکانات ما همین است که پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر نمایندگان مجلس معتقدند با این وضعیت زلزله‌زدگان صاحب مسکن نمی‌شوند و با این اساس با مقام معظم رهبری طرح موضوع شد که چنین مساله‌ای وجود دارد ایشان هم اصرار داشتند خانه‌ها سریعتر ساخته شود با توجه به اینکه مانعی برای برداشت از صندوق وجود داشت مجلس نمی‌توانست به تنهایی اقدام کند بنابراین به ایشان گفتیم اگر اذن دهند 200 میلیون دلار را در قانون بیاوریم که بتوانیم منابع بیشتر به زلزله زده ها بدهیم تا زودتر صاحب مسکن شوند.

همچنین در ادامه علی لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده تفرش گفت: ما با اذن رهبری برداشت 200 میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی را برای کمک به مناطق زلزله زده در این طرح آورده‌ایم./۸۵۶/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات