۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۵۴۴۰۴۱
معاون تهذیب حوزه علمیه همدان:

برگزاری کرسی های آزاد اندیشی روش مناسبی برای ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه است

حجت الاسلام ملیحی گفت: به نظر بنده تا زمانی که همدلی بین حوزه و دانشگاه ایجاد نشود وحدت بین این دو نهاد علمی حاصل نخواهد شد؛ از این رو باید نگاه حوزویان و دانشگاهیان نسبت به همدیگر عوض شود.
حجت الاسلام سید محمد رضا ملیحی معاون تهذیب حوزه علمیه همدان

حجت الاسلام سید محمد رضا ملیحی معاون تهذیب حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان با اشاره سالروز وحدت حوزه و دانشگاه ابراز داشت: وحدت حوزه و  دانشگاه به معنی هم افزایی بین این دو نهاد علمی است.

وی تصریح کرد: با وجود هجمه های موجود در جامعه اسلامی از سوی دشمنان اسلام و اشاعه تهاجم فرهنگی در جامعه، ترویج دین و حاکم کردن فضای معنوی در جامعه به ویژه در دانشگاه ها وظیفه اصلی حوزه های علمیه به شمار می رود به همین سبب اسلامی سازی علوم انسانی و بخش از علوم تجربی بر عهده حوزویان است.

حجت الاسلام ملیحی با توجه ضرورت جنبش نرم افزاری و تحول علوم انسانی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف رهبر معظم انقلاب از مطرح کردن جنبش نرم افزاری و تحول علوم انسانی رسیدن جامعه اسلامی به پیشرفت حداکثری بود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت وحدت بین حوزه و دانشگاه اظهار داشت: من معتقدم  رسیدن به جنبش نرم افزاری و تحول علوم انسانی تنها با وحدت حوزه و دانشگاه حاصل می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان با اشاره به ضرورت کار علمی جدی در حوزه های علمیه اظهار داشت: طلاب علوم دینی باید با جدیت در مطالب علمی مورد نیاز روز فعالیت کنند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر خیلی از علوم، نیاز به نگاهی فقهی و عالمانه دارد، طلاب جوان باید به اسلامی سازی علومی همچون اقتصاد، روانشناسی و جامعه شناسی بپردازند.

حجت الاسلام ملیحی مطرح کرد: به نظر بنده تا زمانی که همدلی بین حوزه و دانشگاه ایجاد نشود وحدت بین این دو نهاد علمی حاصل نخواهد شد؛ از این رو باید نگاه حوزویان و دانشگاهیان نسبت به همدیگر عوض شود.

وی در پایان گفت: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی بهترین روش نزدیک شدن افکار حوزویان و دانشگاهیان به همدیگر است، طبیعی است که این دو طیف علمی باید حرف های همدیگر را بشنوند./979/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات