۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۵۴۴۰۴۰
آیت الله سبحانی:

نکات ایمنی و اصولی در ساخت و سازهای کشور رعایت شود

حضرت ‌آیت الله سبحانی با بیان این که مهندسان نظام مهندسی باید مسؤولیت خود را به خوبی انجام دهند، گفت: باید در ساخت و سازها نکات ایمنی و اصولی رعایت شود.
آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امشب در دیدار رییس سازمان نظام مهندسی کشور با بیان این که وجود نظام مهندسی از ضروریات کشور است، گفت: در قدیم الایام معماران مجربی بودند که کار را به دقت انجام می دادند و ساختمان ها عمر خوبی داشتند.

وی افزود: نظام مهندسی و علم مسأله ای و ایمان مسأله ای دیگر است،  مسؤولان این سازمان باید تلاش کنند کسانی را برای کار انتخاب کنند که علم را در کنار ایمان قرار دهند و به مردم خدمت کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مهندسان نظام مهندسی باید مسؤولیت خود را به خوبی انجام دهند، اظهار داشت: جان مردم به وجود ساختمان های محکم وابسته است که اگر این چنین نباشد مردم در حوادث دچار خسارات مالی و جانی خواهند شد.

وی ادامه داد: برخی بناها در کشور به صورت اصولی ساخته شده و در حوادث گوناگون سر جای خود مانده است چرا که دقت لازم را انجام داده اند، باید در ساخت و سازها نکات ایمنی و اصولی رعایت شود.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که در کنار علم باید در افراد روح ایمان و وجدان وجود داشته باشد، ابراز داشت: نباید به گونه ای باشد که شاهد باشیم ساختمانی که تازه از افتتاح آن می گذرد بر اثر حوادثی دچار آسیب های جدی شود.

وی عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی باید با برنامه های محکم تر و واقع بینانه تر به انجام کار بپردازد و برای نیروهای خود همایش های آموزشی برگزار کنند تا کارها با دقت لازم انجام شود، نباید به گونه ای باشد مهندس ناظر تنها روز اول و آخر برای سرکشی حضور پیدا کند چرا که ضامن جان و مال افراد خواهد بود./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات