۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۵۴۴۰۳۱
آیت الله دری نجف آبادی:

وحدت حوزه و دانشگاه نخستین گام تعالی در جامعه اسلامی است

امام جمعه اراک گفت: وحدت میان حوزه و دانشگاه، نخستین گام در راستای رسیدن به پیشرفت و تعالی در جامعه اسلامی است.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شامگاه دوشنبه در همایش بررسی مبانی و راهکارها و عوامل وحدت حوزه و دانشگاه که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک برگزار شد، بیان کرد: علم شامل سه حوزه اسلامی، انسانی و روز است و جامعه اسلامی باید با انجام صحیح وظایف، پیشرفت، عظمت و عزت را برای ملت ایران به ارمغان بیاورد.

بررسی وضعیت دانشگاه ها در رژیم پهلوی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به بررسی وضعیت دانشگاه ها در رژیم پهلوی پرداخت و اظهار داشت: تعداد دانشجویان تمام دانشگاه های کشور در زمان طاغوت، ۱۶۰ هزار نفر بود و فارغ التحصیلان پایان دوره های لیسانس و فوق لیسانس به ندرت یافت می شد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: وحدت میان حوزه و دانشگاه، اولین گام در راستای رسیدن به پیشرفت و تعالی در جامعه اسلامی است.

حوزه و دانشگاه؛ دو بال توسعه و پیشرفت کشور

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی حوزه و دانشگاه را دو بال توسعه و پیشرفت کشور دانست و خاطر نشان کرد: دانشگاهیان و حوزویان مکمل یکدیگر هستند و باید در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر، کارهای خود را با تعامل فکری پیش ببرند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه تمامی عوالم وجود و طبیعت متعلق به خدا و فیض پروردگار است، گفت: عالم، تبلور آیات حق است و علوم در دنیای اسلام، قابل تفکیک نیست.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: پس از رنسانس و غلبه سکولار، دنیای غرب با هدف ایجاد استعمار در دنیای اسلام علم را از دین تفکیک کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه بوعلی سینا از افتخارات دنیای اسلام و بشریت است، بیان کرد: کتب شفا و بشارات بوعلی سینا، در زمینه های عرفان و فلسفه بی نظیر است.

نظام عالم دارای تدبیر است

امام جمعه اراک افزود: بوعلی سینا در مسجد، با بهره گیری از دین و عرفان نظری دقیق به علوم مختلف مسلط شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ضمن یاد از اساتید و بزرگان حوزه و دانشگاه استان مرکزی، اظهار داشت: نظام عالم دارای تدبیر است و عوامل مادی و معنوی با یکدیگر عجین شده اند./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات