۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۵۴۴۰۲۷
رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی:

وحدت حوزه علمیه و دانشگاه سبب پویایی جامعه اسلامی می شود

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی با بیان اینکه وحدت حوزه علمیه و دانشگاه سبب پویایی جامعه جامعه اسلامی می شود، گفت:‌ مسؤولان باید در مسیر پیشبرد وحدت حوزه و دانشگاه گام بردارند.
رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی شامگاه دوشنبه در همایش بررسی مبانی و راهکارها و عوامل وحدت حوزه و دانشگاه که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک برگزار شد، اظهار کرد: وحدت حوزه علمیه و دانشگاه سبب پویایی جامعه جامعه اسلامی می شود.

مسؤولان در مسیر پیشبرد وحدت حوزه و دانشگاه گام بردارند

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه سبب پیشرفت های مختلف در کشور می شود، اظهار داشت: مسؤولان باید در مسیر پیشبرد وحدت حوزه و دانشگاه گام بردارند زیرا این اتحاد سبب وحدت علم و دین می شود.

حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم با تاکید بر اینکه علم و دین  باید با یکدیگر تلفیق شوند تا به اهداف عالیه برسند، تاکید کرد: علم و تکنولوژی باید با دین‌مداری و اخلاق همراه شود.

اهمیت علم در دین مبین اسلام

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی در ادامه بیان کرد: تفکیک علم و دین از یکدیگر، امکان پذیر نبوده و مربوط به دین اسلام نیست و این خطر متعلق به متحجران و مروجان اسلام آمریکایی است.

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی با اشاره به اهمیت علم در دین مبین اسلام، اظهار داشت: یکی از سفارشات قرآن کریم و کلام ائمه اطهار(ع)، بحث قداست علم است.

حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم با اشاره به آیاتی از سوره ذاریات، بیان کرد: قرآن کریم، مردم را به پیمودن مسیر آگاهی، انفسی، تشریعی و کتابی سفارش می کند.

فراگیری علم، همانند نماز ثواب فراوان دارد

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ادامه داد: نیمی از قرآن کریم به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به آیات تکریمی الهی و در رابطه با سیر انفسی است و نزدیک به ۵۰۰ آیات الاحکام در قرآن کریم وجود دارد.

حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم با اشاره به تاکید بزرگان دین به وحدت علم و دین در طول تاریخ، گفت: فراگیری علم، همانند نماز ثواب فراوان دارد و افراد عالم، دارای پاداشی عظیم، در نزد پروردگار هستند. 

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با بیان اینکه علم با دین تعارض ندارد، خاطرنشان کرد: به فرموده امام خمینی(ره) در وصیت نامه ایشان، باید محافظ نفوذ غرب زدگان به جوامع دانشگاهی باشیم./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات