۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۵۴۴۰۲۵
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی اراک:

اتحاد حوزه و دانشگاه سبب مصونیت جامعه در برابر توطئه‌های دشمنان می شود

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک گفت: حوزویان و دانشگاهیان در مقابل توطئه‌های دشمنان باید با وحدت و هوشیاری عمل کرده و نقشه های شوم آنان را نقش بر آب کنند.
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام سید احمد میرمهدی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک شامگاه دوشنبه در همایش بررسی مبانی و راهکارها و عوامل وحدت حوزه و دانشگاه که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک برگزار شد، بیان کرد: حوزویان و دانشگاهیان در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنند.

ضرورت وحدت میان حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام سید احمد میرمهدی ابراز داشت: حوزویان و دانشگاهیان باید با وحدت و هوشیاری نقشه های شوم دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نقش بر آب کنند.

 مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک ضمن گرامیداشت یاد شهید مفتح، اظهار داشت: شهید مفتح، یکی از عاملان اصلی ایجاد وحدت و پیوند میان حوزه و دانشگاه بود.

حجت الاسلام میرمهدی ادامه داد: زمینه فعالیت روحانیت در زمان طاغوت، بسیار کم بود لذا شهید مفتح با اقدامات سنجیده خویش سبب فراهم شدن فضای مناسب شد.

فعالیت های شهید مفتح مبنای حقیقت ایران اسلامی است

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک با اشاره به فعالیت های شهید مفتح، بیان کرد: شهید مفتح در زمینه مسائل عقیدتی، اقداماتی انجام داد که مبنای حقیقت جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام میرمهدی با بیان اینکه کتب درسی عقیدتی، از سوی شهید مفتح و گروه ایشان تدوین شد، گفت: روابط میان حوزه و دانشگاه، باید پربار و غنی باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اراک دانشجویان و دانشگاهیان ایران اسلامی را پژوهشگرانی دارای اعتقاد خوب دانست و اظهار داشت: اعتقاد دانشجویان و دانشگاهیان باید از طریق پاسخ محکم و متقن به شبهات، تقویت شود و بهترین گزینه در راستای تحقق این امر، حوزه های علمیه هستند.

وی افزود: در حال حاضر موسساتی در قم، به آموزش تخصصی علم کلام می پردازند و اساتید توانمند و آماده فعالیتی را در این زمینه تربیت کرده اند که باید به بهره گیری از آنان توجه شود.

حجت الاسلام میرمهدی به بهره مندی دانشگاه از طلاب با استعداد و فضلای حوزه علمیه تاکید داشت و بیان کرد: دانشگاه ها باید طلابی که مشغول به تحصیل دروس سطح هستند را تحت پوشش خود قرار دهند و از علم آنان بهره کافی را ببرند./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات