۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۵۴۳۹۳۱
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

وحدت حوزه و دانشگاه مانعی در برابر نفوذ دشمن است

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که امام راحل وحدت حوزه و دانشگاه را در زمان حکومت رژیم پهلوی مطرح کردند،‌ گفت: وحدت حوزه و دانشگاه مانعی در برابر نفوذ دشمن است.
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، پیش از ظهر امروز در دیدار اساتید و رؤسای دانشگاه‌های خوزستان با تبریک به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه ابراز داشت: حوزویان و دانشگاهیان سازندگان آینده ایران اسلامی با اندیشه های ناب شان هستند و در این باره تذکرات و نقدهای بجایی دارند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه فرصت دیدار با اقشار فرهیخته حوزه و دانشگاه به علت مشغله کاری اندک است، خاطرنشان شد: فرهیختگان و اندیشمندان اگر در رابطه با ارتقای اقتصاد، مسائل علمی، دانشگاه ها و مراکز علمی دیدگاه ها و نقدهایی دارند به صورت مکتوب در اختیار ما قرار داده تا از این طریق به عرض مسؤولان و دولتمردان برسانیم.

امام جمعه اهواز به علل نامگذاری روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت: شهید مفتح از روحانیان مبارز انقلابی، سخنور و استاد مبرز حوزه علمیه قم که در ادب، فقاهت، تفسیر، علم و ادب زبانزد بود و از محضر امام راحل و علامه طباطبایی کسب علم کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با بیان اینکه آبادان یکی از پایگاه های تبلیغی شهید مفتح بود، عنوان داشت: وی به همراه شهید مطهری حضور در دانشگاه ها برای مقابله با وضعیت دین گریزی، پاسخ به سؤال های شرعی، شبهات و ابهامات مطرح شده از سوی گروه های سیاسی منحرف را وظیفه شرعی می دانست.

وی ادامه داد: برخی علما و فضلای تهران حضور شهید مفتح در دانشگاه ها را ناخوشایند دانسته و انتظار داشتند که در حوزه علمیه قم باقی بماند اما وی با حضور در دانشگاه تهران و ارتباط دائمی با اساتید و دانشجویان به مبارزه با عقاید باطل و پاسخ به شبهات مادی گرایانه و منکر متافیزیک پرداخت و بسیاری از جوانان را از دام چنین شبهه های خطرناکی نجات داد.

آیت الله موسوی جزایری اظهار داشت: رژیم پهلوی ابایی از گسترش شبهات غربی در دانشگاه ها نداشت و به تقویت شبهات ضد اسلامی و جریان های مخالف اسلام پرداخت.

وی تصریح کرد: در زمان پهلوی گروه های مخالف اسلام قدرت دوچندانی در دانشگاه ها داشته و جوانان بسیاری را جذب کردند در حالی که رژیم سلطنتی از اسلام پویا و متحرک واهمه داشت اما با مکاتب شرقی گسترش یافته در دانشگاه ها کاری نداشت.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه به پذیرفته شدن تعدادی از بچه های مسجد جزایری در دانشگاه ها در بحبوحه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حقیقتا ترس آن داشتیم که چنین بچه های پاکی با ورود به فضای کذائی دانشگاه ها، استحاله شوند؛ از این رو با شهید مفتح دیدار و آنها را به وی سپردم و شهید بزرگوار هم بر حمایت از آنها تأکید کرد.

امام جمعه اهواز به فعالیت ها و مبارزه های انقلابی شهید مفتح اشاره کرد و عنوان داشت: گروه تندرو و افراطی فرقان تاب فعالیت های انقلابی و مجاهدانه شهید مفتح را نداشت، از این رو پس از شهیدان قرنی، قاضی تبریزی و مطهری، آن بزرگوار را ترور کرد و ما را از وجود چنین بزرگواری محروم ساخت و در حقیقت ما مصیبت های بسیاری از این گروه منحرف دیدیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به فلسفه وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: امام راحل وحدت حوزه و دانشگاه را در زمان حکومت رژیم پهلوی مطرح کردند اما توطئه های رژیم و وقایع روی داده مانع از تحقق مسأله مذکور شد و به واقع این دو نهاد به تقابل با یکدیگر پرداختند.

وی با بیان اینکه در دوران طاغوت، دانشگاهیان به بیشتر علما و حوزویان بدبین و آنها را عقب مانده تصور می کردند، ابراز داشت: از سوی دیگر علما و روحانیان، بیشتر دانشجویان و دانشگاهیان را بی دین و غزب زده خطاب کرده و دانشگاه را مرکز دین زدگی می پنداشتند.

آیت الله موسوی جزایری به خوشحالی رژیم پهلوی و غصه خوری و ناراحتی امام راحل از تقابل حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: امام امت در سخنرانی هایشان علما و دانشگاهیان را نصیحت و از هر دو تقاضا می کردند تا بدبینی ها را کنار بگذارند چرا که این بدبینی ها خلاف واقع و حاصل القائات ساواک است.

وی اضافه کرد: وحدت حوزه و دانشگاه برای اعتمادسازی، زدودن بدبینی ها و تشکیل جبهه واحد علیه رژیم پهلوی و جریان های معاند و مخالف اسلام بود و امام با چنین هدفی سبب شدند تا در سال 57 فریاد مرگ بر آمریکا از سوی هر دو نهاد سر داده شود که در ادامه برنامه ریزی های مشترکی را پی ریزی کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و برای جلوگیری از دخالت و نفوذ عوامل مزدور آمریکایی، وحدت حوزه و دانشگاه بار دیگر مطرح شد.

امام جمعه اهواز اقتصاد قوی و پیشران، دانشگاه های شکوفا و علمی، نظام قوی و حرکت در مسیر پژوهش همراه با رشد اخلاق، عرفان و معنویت را از وظایف حوزه و دانشگاه بیان کرد و گفت: حوزه و دانشگاه اهداف مشترکاتشان را ترسیم کنند و برنامه ریزی های لازم را انجام دهند./9456/پ202/ب1

ارسال نظرات