۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۵۴۳۹۲۷
حجت الاسلام علی اکبریان بیان کرد؛

تشریح ویژگی سه اثر پژوهشی

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: در نگارش سه اثر پژوهشی رونمایی شده تلاش شده است تا در هر کدام از این کتاب ها نوآوری صورت گیرد.
حسنعلی علی اکبریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسنعلی علی اکبریان در مراسم رونمایی از آثار پژوهشی پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد با اشاره به ویژگی این آثار پژوهشی عنوان کرد: روند نگارش کتاب نظریه پردازی در فقه و اصول که به کوشش حجت الاسلام علی شفیعی تهیه شده است از سال 86 آغاز و امسال به چاپ رسیده است.

وی افزود: نکته مهمی که در این اثر پژوهشی وجود دارد، ایجاد ادبیات جدید در مباحث نظریه پردازی در فقه و اصول است که در این زمینه از 9 استاد حوزه و دانشگاه مصاحبه صورت گرفته و نظریه پردازی در علوم انسانی با نظریه پردازی در فقه و اصول تطبیق داده شده است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: کتاب اندیشه کلامی عصمت و پیامدهای فقهی و اصول آن نیز دیگر اثری است که از آن رونمایی می شود. کار نگارش این اثر را از سال 79 دکتر بهروز مینایی در گروه فلسفه فقه آغاز کرده بود.

وی اضافه کرد: استفاده از دانش حوزوی و دانشگاهی و پاسخ به شبهات مستشرقین نسبت به اندیشه کلامی عصمت یکی از وجوه تمایز این اثر پژوهشی است.

حجت الاسلام علی اکبریان ادامه داد: بحث درباره اندیشه کلامی عصمت در فقه و اصول اهل سنت به صورت مستقل نیز از دیگر ویژگی های مهم این اثر به شمار می رود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تأکید کرد: کتاب درآمدی بر فلسفه  احکام نیز دیگر اثری است که ازآن رونمایی می شود. کار پژوهشی این اثر از سال 86 در گروه فلسفه فقه و با نظارت حجت الاسلام صرامی و پژوهش بنده آغاز شده بود.

وی ابراز کرد: این کتاب در سه بخش تدوین و تلاش شده است در هر کدام از این بخش ها نوآوری صورت گیرد.

حجت الاسلام علی اکبریان در پایان خاطرنشان کرد: مباحث مرتبط با چیستی فلسفه فقه، کارکردهای فلسفه احکام و منابع و راه های شناخت فلسفه احکام از طریق عقل، کتاب، سنت، تاریخ و علوم تجربی عنوان های فصل های این کتاب هستند./۸۷۲/ پ ۲۰۲/ش

ارسال نظرات