۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۵۴۳۹۰۵
مدیر مدرسه علمیه الزهرا شهر همدان:

ایجاد جنبش نرم افزاری در جامعه اسلامی ثمره وحدت حوزه و دانشگاه است

مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) با بیان اینکه حوزه و دانشگاه می‌توانند با تعامل هدفمند با یکدیگر به طور کامل با تهاجم فرهنگی مقابله کنند، گفت: همچنین از دیگر مزایای وحدت حوزه و دانشگاه ایجاد جنبش نرم‌افزاری در جامعه اسلامی است.
وحدت حوزه و دانشگاه

خانم طاهره افشین‌زاد مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان اظهار کرد: متاسفانه در نظام پهلوی تلاش‌های بسیاری برای  منزوی کردن روحانیت و از سوی دیگر غربی کردن کشور در حوزه فرهنگ و آموزش به ویژه دانشجویان انجام شد.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی که دو قشر دانشگاهیان و حوزویان در پیروزی آن پیشگام بودند به دلیل اهمیت این دو قشر در هدایت جامعه، موضوع وحدت بین این دو نهاد با هدف تحقق اسلام ناب محمدی، مورد توجه امام خمینی(ره) و سپس مقام معظم رهبری قرار گرفت.

خانم افشین زاد با بیان اینکه وحدت و همکاری این دو پایگاه فکری و فرهنگی برای حفظ فرهنگ اصیل در مقابل هجوم ارزش‌های غربی ضروری است، گفت: وحدت به معنای نزدیکی و یکی شدن این دو نهاد در زمینه معارف و ارزش‌های فرهنگی و حساسیت‌های سیاسی و اجتماعی است.

وی عنوان کرد: در واقع منظور از وحدت حوزه و دانشگاه این است که این دو قشر در کنار یکدیگر در عرصه‌های مختلف و تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام نهایت تلاش و همکاری را با یکدیگر داشته باشند.

استاد حوزه علمیه خواهران همدان مطرح کرد: نکته حائز اهمیت این است که نباید علوم دینی و تجربی از هم جدا بشوند بلکه با ورود روحانیان در دانشگاه معارف دینی در دانشگاه ترویج داده شود و با ورود اساتید دانشگاه در حوزه علمیه، پژوهش‌های علمی و دینی در حوزه گسترش یابد.

خانم افشین‌زاد ابراز کرد: برای تحقق بخشیدن به این موضوع باید به دنبال شیوه‌های مشترک آموزشی و پژوهشی و مبادله اطلاعات این دو نهاد بوده و از سوی دیگر  شبکه‌های مشترک اطلاع‌رسانی علمی و پژوهشی تشکیل شود.

وی تأکید کرد: امام خمینی(ره) فرمود از حوزه ‌های علمیه عالم متعهد خارج شود و دانشگاه مرکز ساخت انسان باشد که از این سخن متوجه این نکته می شویم که ما به انسان دانشگاهی نیاز داریم نه معلم و دانشجو.

مدیر مدرسه الزهرا(س) در ادامه سخنان خود به لزوم ایجاد وحدت بین این دو نهاد علمی تأکید کرد و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از ارکان پیروزی انقلاب اسلامی است، در واقع این دو نهاد به جای صرف انرژی برای جدا سازی یکدیگر باید توان خود را برای مقابله با دشمنان مشترک به کار گیرند.

وی در پایان گفت: این دو نهاد می‌توانند با تعامل هدفمند با یکدیگر به طور کامل با تهاجم فرهنگی مقابله کنند، همچنین از دیگر مزایای وحدت حوزه و دانشگاه ایجاد جنبش نرم‌افزاری در جامعه اسلامی است./۹۷۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات