۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۵۴۳۸۸۳
مدیر پیشین مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین:

فرمان مرجعیت ضامن موفقیت بالا در زمینه‌های مختلف است

مدیر پیشین مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین گفت: در موارد مختلف مالی، نظامی و اجتماعی هر جا که مراجع تقلید دستور دهند درصد اجرایی شدن آن کار بسیار بالا است، این مورد به ویژه در جاهایی که روحیه تدین و تقلید بالا باشد افزایش می‌یابد.
حجت الاسلام محمد علی عبداللهی

حجت الاسلام محمد علی عبداللهی، مدیر پیشین مدرسه علمیه ملاوردیخان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به نقش و جایگاه مراجع و علما گفت: با توجه به احادیث و روایات مراجع جانشینان امام معصوم(ع) بوده و قول آنها برای متدینان قول امام معصوم(ع) است.    

وی در ادامه افزود: در موارد مختلف مالی، نظامی و اجتماعی هر جا مراجع تقلید دستور دهند درصد اجرایی شدن آن کار بسیار بالا است، به ویژه این مورد در جاهایی که روحیه تدین و تقلید بالا باشد افزایش می‌یابد.

حجت الاسلام عبداللهی سپس به شکست داعش اشاره کرد و ابراز داشت: در موضوع داعش عقیده‌ای ضد دینی علیه دین قیام کرده و بنابراین موضوعی دینی مطرح بود؛ از این رو تا زمانی که مرجعیت در عراق در مورد آن اظهار نظر نکرده بود داعش در آنجا پیشرفت می‌کرد، اما با نظر مرجعیت، نیروها فعال شده و این گروه عقب نشینی کرده و در نهایت نابود شدند،‌ در سایر کشورها نیز نظر علما  از تاثیر بالایی در مبارزه علیه داعش برخوردار بود.

وی ادامه داد: در کشور ما نیز دستور رهبر معظم انقلاب در این موقعیت از حیث مرجعیت تاثیر گذار تر از دستور و جایگاه فرماندهی کل قوا بود؛ زیرا با این دید هر فرد که این دستور را عمل کند به نوعی دستور امام زمان(عج) را عمل کرده و از این رو درصد موفقیت اجرایی شدن دستور افزایش می‌یابد.

مدیر پیشین مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین درباره ضرورت مقابله با تفکرات داعشی و تکفیری اظهار داشت: تفکر داعشی و تکفیری، تفکری است که دشمنان اسلام برای نابودی دین طراحی کرده‌اند؛ زیرا آنها به طور مستقیم در شکست دین که منافع آنها را نفی می‌کرد موفق نبودند.

وی در ادامه توضیح داد: از آنجایی که تلاش‌های دشمن برای نابودی دین بی نتیجه بود تصمیم گرفتند از جنس خود دین با آن مبارزه کنند و این کار را با تحریک روحیه تند عقاید دینی افراد و افراطی کردن آن انجام دادند، در واقع این روش به بهترین ابزار برای از بین بردن دین تبدیل شد و از این رو مقابله با آن دارای اهمیت است.

این کارشناس حوزوی آگاهی را راه مبارزه با تفکرات تکفیری دانست و اظهار داشت: آگاه سازی جامعه و ارائه دین سالم و بدون پوشش به جامعه پادزهر تفکرات تکفیری است، لازم است تفکر صحیح در اذهان ایجاد شود تا تفکرات تکفیری و داعشی از بین برود، البته این نوع تفکرات به زمان حاضر اختصاص نداشته و خوارج در زمان امیرالمؤمنین(ع) نیز از نمونه‌های تفکرات افراطی بودند.

وی سپس به بیان وظایف حوزه‌های علمیه و مبلغان در مبارزه با تفکرات تکفیری پرداخت و عنوان کرد: لازم است مبلغان با توانمندی بالا وارد میدان شوند، همچنین در فضاهای دانشگاهی نیز باید زمینه برای رشد تفکر صحیح فراهم شود، باید افرادی که مسؤول انتقال مفاهیم دینی هستند تحت سازمان منظم بوده و روشنگری ایجاد کنند تا تفکر دینی رشد یابد.

وی در پایان گفت: آموزش تاثیر بسیاری در تفکر دینی دارد؛ از این رو باید نهادها و ارگان‌های آموزشی زمینه رشد مفاهیم دینی را فراهم سازند./955/ت۳۰۲/ب۲     

ارسال نظرات