۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۵۴۳۸۸۰
امام جمعه شهرری:

رفتار مسؤولان نباید سبب بدبین شدن مردم به نظام شود

امام جمعه شهرری با تاکید بر اینکه مسؤولان و مدیران اگر نتوانستند گره از کار مردم باز کنند نباید کاری انجام دهند که ارباب رجوع به نظام بدبین شود، گفت: براساس فرمایش امام راحل حفظ نظام اسلام اوجب واجبات است.
شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ری که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: در آستانه ولادت ولی نعمتمان در استان تهران حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) هستیم بر همین اساس بی انصافی است که ما در جوار محدث بزرگ، فقیه بزرگوار، مفسر قرآن کریم و کریم اهل بیت(ع) سخنی غیر از این شخصیت بیان کنیم.

وی افزود: نسب حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با چهار واسطه به امام حسن(ع) می‌رسد ایشان چهار امام معصوم را درک کرده و از سه امام بزرگوار حدیث و روایت نقل کرده است بر همین اساس بزرگان ما اهتمام ویژه‌ای به زیارت این شخصیت بزرگ داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی ادامه داد: مرحوم آیت الله بهجت فرمودند: بر اهل تهران واجب است که بروند و این شخصیت عظیم شأن را در ری زیارت کنند. ایشان شخصیتی کریم و با عظمت است؛ بنابراین کمال بی انصافی است که در جوار این محدث والامقام باشیم ولی حداقل یکبار به زیارت ایشان نرویم.

امام جمعه شهرری با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) و امامزادگان واجب التعظیم واسطه فیض بین ما و خداوند هستند، اظهار داشت: بسیاری از امور زندگی بشر با پول، پارتی، دوستی و رفاقت حل نمی‌شود بلکه مردم با واسطه قرار دادن این بزرگان رفع مشکلات خود را از خداوند منان استعانت می‌کنند.

وی با استناد به روایتی از امیرمومنان علی(ع)، گفت: شما توانایی آن را ندارید که با کمک‌های مالی دل مردم را به خود جلب کنید بنابراین تنها راه جذب و نفوذ به دلها حسن خلق است؛ انسان باید با چهره باز و متبسم با مردم برخورد داشته باشد، اخلاق یک سرمایه تمام نشدنی و گنج بی پایان است، کسی که اخلاق دارد در دنیا و آخرت سعادتمند می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی با تاکید بر اینکه خوش‌رویی و خوش اخلاقی رزق و عمر انسان را افزایش می‌دهد، گفت: اگر ما به عنوان مسؤولان و مدیران شهر نتوانستیم گره از کار مردم باز کنیم نباید کاری انجام دهیم که ارباب رجوع به نظام بدبین شود امام راحل فرمودند: حفظ نظام اسلام از حفظ جان امام زمان(عج) واجب‌تر است.

امام جمعه شهرری در پایان خاطر نشان کرد: پیامبراکرم(ص) فرمودند: با اخلاقتان مردم را به خود جذب کنید؛ حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از امام جواد(ع) نقل فرمودند: از پدرانمان تا امیرمومنان(ع) در همه امور ابتدا اندیشه می‌کردند؛ زیرا اندیشه در انجام امور نشان از عقلانیت است. /813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات