۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۵۴۳۸۵۵
حجت الاسلام ثمری:

مجالس مذهبی مروج فرهنگ اهل بیت فرصتی برای کسب معارف دینی هستند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خودسازی و مراقبت انسان را به قرب الهی نزدیک می‌کند، گفت: مجالس مذهبی با ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) مکانی برای کسب معارف دینی و فرصتی برای خودسازی هستند.
ثمری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی ثمری، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در هیأت میثاق با شهدای دانشگاه امام صادق(ع)، گفت: مهمترین نسخه قرآن کریم بندگی خداوند است.

وی افزود: ائمه اطهار(ع) با تفسیر و تشریح آیات الهی راه سعادت را به انسان نشان می‌دهند.

حجت الاسلام ثمری با بیان اینکه مجالس مذهبی ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و مکانی برای کسب معارف دینی است، ابراز کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند: مراقبت دل و ذهن فضای درون انسان را زلال کرده و درنتیجه دل مبدأ کسب رضای الهی می‌شود، خواص مجالس مذهبی زدودن آلودگی از قلوب است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: بنابراین انسان به هر میزان قلبش در این مجالس از آلودگی‌ها پاک شود به همان مقدار به خداوند نزدیک می‌شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه هیأت بستری برای خودسازی است، اظهار داشت: خودسازی و مراقبت انسان را به قرب الهی نزدیک می‌کند.

حجت الاسلام ثمری با استناد به روایتی مبنی بر اینکه کسانی که نقل حدیث می‌کنند از ما اهل بیت(ع) هستند، گفت: احیای امر اهل بیت(ع) مهمترین دغدغه محبان اولیای الهی است، کسانی که سبک زندگی‌شان مورد تایید ائمه اطهار(ع) باشد این سبک زندگی بیانگر عشق و دوستی آنان نسبت به اولیای الهی است.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) لحظه‌ای از بندگی خداوند خسته نشدند، عنوان کرد: کسانی که ادعای دوستی اهل بیت(ع) دارند نمی‌توانند غیر از دستورات و فرمان های اولیای الهی، عملی انجام دهند./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات