۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۵۴۳۸۴۳
دبیر جشنواره علامه حلی در چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

رشد کمی و کیفی آثار ارسالی به جشنواره استانی علامه حلی در چهارمحال و بختیاری

دبیر جشنواره علامه حلی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به رشد چشمگیر آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره علامه حلی در سال جاری گفت: رشد کمی و کیفی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره در سال جاری نسبت به سالهای گذشته به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست.
مهدی نادری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام مهدی نادری، دبیر جشنواره علامه حلی در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره علامه حلی در این استان، با بیان اینکه برخی از اساتید حوزه علمیه خزانه علم هستند که بعد از فوت علمشان از بین می رود و این ظلم به جامعه است، گفت: نقش امور پژوهشی و کتابت این علوم نقش مهمی در رشد و پویایی جامعه خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه عدم ورود به مسائل پژوهشی سبب فنا شدن عمر می شود، خاطرنشان کرد: باید در حوزه های علمیه نسبت به برخی سنتهای پسندیده همچون مباحثه توجه جدی تری صورت گیرد و نگذاریم این سنتها رو به فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام نادری، نقش مباحثه در رشد امور پژوهشی طلاب حوزه های علمیه را غیرقابل انکار دانست و افزود: مباحثه سبب بهره مندی بیشتر طلاب از علم و درایت می شود و زبان آنها را در بیان مسائل فصیح تر و گویاتر برای ارائه مطالب می کند.

وی برگزاری جشنواره علامه حلی در استان را اقدامی پسندیده در راستای شناسایی همه ظرفیتهای پژوهشی حوزه های علمیه برادران و خواهران برشمرد و گفت: با برگزاری این جشنواره به صورت استانی برای نخستین بار توانستیم اساتید ارزیاب خوب استان و همچنین طلاب جوان دست به قلم را شناسایی کنیم که انشاءلله در آینده از ظرفیت علمی آنها بهتر استفاده خواهیم کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به رشد چشمگیر آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره علامه حلی در سال جاری خاطرنشان کرد: امسال نهمین دوره جشنواره به صورت کشوری و نخستین دوره استانی جشنواره در چهارمحال و بختیاری برگزار شد که رشد کمی و کیفی آثار ارسالی نسبت به سالهای گذشته به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست.

وی با اشاره به اینکه در سال نخست برگزاری جشنواره در سال 87 تنها یک اثر از استان به دبیرخانه ارسال شده بود، افزود: این در حالی است که در سال جاری بیش از 420 اثر به دبیرخانه ارسال شد که سهم طلاب برادر 205 اثر و سهم طلاب خواهر 216 اثر بود و این در جای خود بی سابقه است.

دبیر جشنواره علامه حلی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ارزیابی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره کاری طاقت فرسا بود، گفت: در نخستین دوره جشنواره علامه حلی استان 14 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه با مدرک دکترا به عنوان ارزیاب حضور داشتند که توانستند برگزیدگان این دوره از جشنواره را شناسایی و معرفی کنند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه همه توان ما بر این بوده که حق کسی ضایع نشود، تصریح کرد: در پایان ارزیابی های صورت گرفته 14 اثر به عنوان آثار برگزیده و 27 اثر نیز به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.

حجت الاسلام نادری با اشاره به اینکه از مجموع آثار برگزیده 10 اثر مربوط به مدارس علمیه خواهران استان و چهار اثر مربوط به مدارس علمیه برادران بوده است، اظهار کرد: در میان آثار شایسته تقدیر نیز سهم مدارس علمیه خواهران استان بسیار پررنگ تر بوده به صورتی که از مجموع 27 اثر شایسته تقدیر، 20 اثر مربوط به مدارس علمیه خواهران و هفت اثر مربوط به مدارس علمیه برادران بوده است./9457/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات