۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۵۴۳۸۳۹
مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری:

سهم پژوهش باید در سرفصل های آموزشی طلاب محسوس و ملموس باشد

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید نقش امور پژوهشی در سرفصل های آموزشی طلاب برادر محسوس و ملموس باشد، گفت: امور پژوهشی و مقاله نویسی از ضرورتهای امروز حوزه است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
سیدمحمد احمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره علامه حلی در این استان، با اشاره به اینکه جشنواره علامه حلی امسال برای نخستین بار در استان برگزار می شود، گفت: این جشنواره با رویکرد طلاب و روحانیان حوزه های علمیه و با هدف تقویت امور پژوهشی حوزه های علمیه صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 9 مرحله از جشنواره علامه حلی در کشور برگزار شده است، گفت: برگزیدگان این جشنواره در نهایت به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه مرحله کشوری جشنواره علامه حلی امسال در قم برگزار می شود، اظهار کرد: امیدوار هستیم که از برگزیدگان استانی این جشنواره نیز در مرحله کشور حائز رتبه برتر شوند.

وی با اشاره به اینکه امور پژوهشی و مقاله نویسی از ضرورتهای امروز حوزه است، تصریح کرد: نقش امور تحقیقاتی و پژوهشی در روایات نیز بسیار پررنگ است اما این مهم آنچنان که باید مورد توجه جدی طلاب قرار نگرفته و این یک خسران است.

رییس جشنواره استانی علامه حلی در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نقش امور پژوهشی در حوزه های علمیه خواهران بسیار پررنگ تر از حوزه های علمیه برادران بوده است، افزود: در سالهای گذشته به دلیل اینکه بحث تحقیقات پایانی و امور پژوهشی در دروس اجباری طلاب حوزه های علمیه خواهران دیده شده است، همین امر سبب شده موفق تر باشند.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه باید نقش امور پژوهشی در سرفصل های آموزشی طلاب برادر محسوس و ملموس باشد، تصریح کرد: در حال حاضر در این استان، امور پژوهشی و تحقیقاتی و مقاله نویسی جزء سرفصلهای آموزشی طلاب مدارس علمیه سفیران هدایت است که می طلبد در سایر مدارس نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه اگر امور پژوهشی در بین طلاب جایگاه واقعی خود را پیدا کند، رشد علمی آنها را به همراه خواهد داشت، گفت: باید برگزاری جشنواره های پژوهشی همچون علامه حلی در دستور کار متولیان امر قرار گیرد و حمایت همه جانبه از آنها نیز در اولویت باشد.

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری در پایان شخصیت علامه حلی را یک شخصیت فاخر در میان حوزه علمیه تشیع برشمرد و تأکید کرد: امروز حوزه علمیه ما نیازمند رویش بزرگانی مانند علامه حلی است که با قلم خود و خلق آثار فاخر در زمینه علوم دینی نامی ماندگار از خود بر جای بگذارند./9457/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات