۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۵۴۳۸۳۷
مدیر مدرسه علمیه شهرستان آبدانان:

پژوهش از ستون های اصلی حوزه علمیه است

مدیر مدرسه علمیه شهرستان آبدانان با بیان اینکه پژوهش از ستون های اصلی حوزه علمیه است، گفت: رشد یک جامعه به میزان علمی بودن و رشد علم در آن بستگی دارد که یکی از بال های رشد علمی تحقیق و پژوهش است.
پژوهش

حجت الاسلام علی رستگار، مدیر مدرسه علمیه شهرستان آبدانان، امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام با گرامیداشت هفته پژوهش، اظهار داشت: پژوهش سبب اعتماد به نفس و ارتقای سطح علمی انسان می شود.

وی افزود: یکی از اولویت های طلاب مدارس علمیه در کنار آموزش پرداختن به مساله پژوهش است زیرا پژوهش و تحقیق از رکن های رکین حوزه علمیه محسوب می شود.

حجت الاسلام رستگار خاطر نشان کرد: رشد یک جامعه به میزان علمی بودن و رشد علم در آن بستگی دارد و یکی از بال های رشد علمی تحقیق و پژوهش است.

وی ادامه داد: در کشور ما که حوزه های علمیه یکی از ارکان آموزشی بوده و این نهاد متولی دین و معارف در جامعه است باید به مساله پژوهش اهتمام ویژه ای داشت.

مدیر حوزه علمیه شهرستان آبدانان عنوان داشت: در حوزه ای که پژوهش و تحقیق در جایگاه خود نباشد قطعا آن حوزه ناکارآمد خواهد بود و در تحقق اهداف خود ناتوان است.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم به اهالی پژوهش بشارت داده و آنها را اولی الالباب خطاب کرده است و می فرماید بشارت باد کسانی که تمامی اقوال را می شنوند و بهترین آن را انتخاب می کنند قطعا آنها در مسیر هدایت و صاحبان عقل هستند.

این مدرس حوزه با بیان اینکه صاحبان عقل در قرآن جایگاه ویژه ای نزد خداوند دارند، گفت: پژوهشگران صاحبان عقل هستند زیرا تمامی اقوال مختلف را بررسی می کنند و بهترین آن را بیان خواهند کرد.

حجت الاسلام رستگار تاکید کرد: طلاب و روحانیان افزون بر مسائل آموزشی باید از بُعد پژوهشی غافل نشوند تا بدین وسیله سطح کیفی مدارس علمیه ارتقا یابد.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان آبدانان ابراز داشت: یکی از مولفه های حوزه انقلابی زنده بودن مقوله پژوهش در آن است و پژوهش در به روز بودن و انقلابی ماندن حوزه کمک بسزایی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: بحمدالله طلاب مدرسه علمیه آبدانان افزون بر اهمیت دادن به مسائل آموزشی و درسی به پژوهش هم توجه ویژه ای دارند و برنانه های پژوهشی را با جدیت دنبال می کنند و آن را جزء اولویت کاری خود قرار داده اند.

حجت الاسلام رستگار در پایان گفت: ان شا الله مساله پژوهش و تحقیق که از ارکان حوزه علمیه محسوب می شود بیشتر از پیش مورد توجه طلاب و روحانیان قرار گیرد تا شاهد شکوفایی هر چه بیشتر مدارس علمیه باشیم./۸۷۹/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات