۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۵۴۳۸۲۹
حجت الاسلام جوشقانیان:

شهدا با عبادت‌های خالصانه از مَنیّت عبور کردند

رییس مجمع عالی بسیج استان قم پا گذاشتن روی نفس را رمز رستگاری شهدا دانست و گفت: شهادت تنها نصیب کسانی می‌شود که در زندگی خودشان همواره از مادیات و تعلقات دنیوی گریزان هستند.
حجت الاسلام جوشقانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین جوشقانیان در مراسم یادواره شهدای مدرسه علمیه ملاصادق قم که امشب در این مدرسه برگزار شد، پا گذاشتن روی نفس را رمز رستگاری شهدا دانست و گفت: شهدا با عبادت های خالصانه خود به مقامی رسیدند که از مَنیّت عبور کرده و تنها در راستای رضای پروردگار عمل می کردند.

رییس مجمع عالی بسیج استان قم ادامه داد: شهدا نفس خویشتن را از هرگونه تعلقات دنیوی پاک کردند و حب خانواده و نزدیکانشان آنها را از ایثار و فداکاری در راه خداوند بازنداشت.

وی با اشاره به حدیث «من كان لله كان الله له» ابراز داشت: هنگامی که انسان همه اعمال خود را برای رضای خداوند تنظیم کند، به‌یقین خداوند نیز او را در میان مردم عزیز و محبوب خواهد کرد؛ اخلاص شهدا سبب می‌شود که همگان در برابر پیکر بی‌جان آنها کرنش کنند.

حجت الاسلام جوشقانیان خاطرنشان کرد: شهادت تنها نصیب کسانی می‌شود که در زندگی خودشان همواره از مادیات و تعلقات دنیوی گریزان هستند.

رییس مجمع عالی بسیج استان قم با تأکید بر ضرورت پاسداشت مقام شهدا عنوان کرد: اگر انسان به مقام شهدا احترام بگذارد مورد توجه آنها قرار خواهد گرفت و قطعاً از او در پیچ و خم های زندگی دستگیری می کنند.

وی با اشاره به جایگاه رفیع شهدای طلبه بیان کرد: طلاب باید از علم خودشان بهره بگیرند تا افراد را جذب اسلام کرده و زمینه شکل گیری تمدن اسلامی را فراهم آورند.

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان این که رزمندگان انقلاب اسلامی با نیروی ایمان از همه موانع صعب العبور دشمنان گذشتند و آنها را شکست دادند، عنوان کرد: امروزه نیز با تقویت نیروی ایمان می توانیم در جنگ نرم که دشمن راه اندازی کرده است، پیروز شویم./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات