۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۵۴۳۸۱۷
نگاهی به فعالیت های یک مدرسه علمیه؛

مدرسه امام خمینی ارومیه در مسیر تحول

حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه در یک سال و چند ماه گذشته شاهد تحولات اساسی و عمیق بوده است که به اذعان بسیاری این تغییرات ارزشمند بوده است.
مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با انتصاب مدیریت جدید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه در یک سال و چند ماه گذشته شاهد تحولات اساسی و عمیق در این مدرسه علمیه بودیم که به اذعان بسیاری این تغییرات بی نظیر و ارزشمند بوده است.

حجت الاسلام جواد ارجمند مدیر این مدرسه علمیه از آغاز ورود به عرصه مدیریت این مجموعه علمی و آموزشی تمام تلاش خود را در ساخت مدرسه ای پیشرو در عرصه علم و اخلاق به کار گرفته است و تا کنون با اقدامات انجام شده مورد تمجید بسیاری از مسؤولان و علمای شهر قرار گرفته است.

وی هدف خود را از این اقدامات فضاسازی علمی و اخلاقی در کنار بستر سازی و امکان افزایی برای ارتقای سطح تهذیب، آموزش و پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بیان می کند به طوری که سال جدید تحصیلی را با شعار تحول و پیشرفت در آموزش و پژوهش آغاز کرده است.

حجت الاسلام کاظم سلامتی از علمای به نام و برجسته ارومیه در تمجید اقدامات صورت گرفته می گوید تحولات صورت گرفته در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه در ۳۰ سال گذشته کم نظیر و حتی بی نظیر بوده است و قابل توجه و ارزشمند است.

حجت الاسلام علامی نیز از علمای بلاد و اساتید اخلاق حوزه علمیه ارومیه می گوید که از بدو ورود به این مدرسه علمیه، تحولات و تغییرات صورت گرفته در جهت فضاسازی آموزشی و تهذیبی توجه انسان را به خود جلب می کند و بسیار ارزشمند و اساسی بوده است.

حجت الاسلام صفدر محمدی نیز با اذعان به این اقدامات ارزشمند صورت گرفته و تقدیر از این فعالیت ها می گوید که تحولات صورت گرفته که همچنان ادامه دارد برجسته و اساسی است و امید است تا نتایج مطلوبتر تداوم یابد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز با حضور چندین باره و اطلاع از روند اقدامات صورت گرفته، این اقدامات را مورد تمجید قرار داده و می گوید که قدردانی حقیقی از دست اندرکاران این مجموعه به ویژه مدیریت از جانب امام عصر(عج) خواهد بود.

حجت الاسلام حسن فرهادی معاون اجرایی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با اشاره به اقدامات بسیاری که در این حوزه علمیه صورت گرفته است با تشریح این اقدامات، ابراز داشت: زیبا سازی محوطه، امکان افزایی حجرات و مسائل رفاهی طلاب بسیار مورد توجه بوده است.

وی با بیان اینکه از اقدامات اخیر صورت گرفته راه اندازی پارکینگ ویژه طلاب و زیباسازی محوطه مدرسه علمیه است، گفت: رسیدگی مستمر به بهداشت فضای داخلی مدرسه، سالن ها و مدارس از اقدامات بجا در مدیریت فضای مدرسه علمیه است.

معاون اجرایی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با اشاره به راه اندازی غذا خوری این مدرسه علمیه و تأسیس آشپزخانه جدید، افزود: همچنین تجهیز و انتقال نماز خانه به فضای مطلوب تر، ساخت محراب نماز خانه، سامان دهی اتاق ورزش، تجهیز و نو سازی واحد آموزش و پژوهش و همچنین تأسیس فروشگاه داخلی این مجموعه از دیگر اقدامات در حوزه اجرایی است.

وی ادامه داد: زمانی که این مدرسه علمیه را تحویل گرفتیم از لحاظ بهداشت و تمیزی فضای آموزشی اندکی دچار ضعف بود، یکی از اولویت های ما توجه به بهداشت و سلامت محیط آموزشی و حجرات بود که به فضل الهی با اقدامات صورت گرفته بسیار قابل توجه بوده است.

حجت الاسلام فرهادی با بیان اینکه سامان دهی واحد اداری مالی حوزه علمیه، سامان دهی اقلام و تأسیس انبارهای مختلف برای مدیریت اقلام از اقدامات صورت گرفته است، گفت: آنچه گفته شد گوشه ای از اقدامات صورت گرفته است که تا دست یابی به نتیجه مطلوب تداوم خواهد داشت.

حجت الاسلام ارجمند نیز با اشاره به تشکیل ۱۲ حلقه مشورتی، گروه علمی شهید صدر، گروه پژوهشگران جوان و توجه به شیوه مدیریت توزیعی، بیان کرد: افتتاح قرائت خانه و مرکز رشد علمی پژوهشی فاطر در روزهای آتی از اقدامات ارزنده در فضا سازی آموزشی است.

وی ادامه داد: تدارک سلسله نشست های هم اندیشی حوزه و دانشگاه، تشکیل و برگزاری هیأت حوزه و بازار با هدف هم افزایی میان این دو مجموعه از اقدامات صورت گرفته دیگری است که به دنبال تحقق اهداف عالی میان این مجموعه ها است.

گفتی است اگرچه اقدامات صورت گرفته انتقاداتی را نیز به دنبال داشته است اما میزان تمجید و قدردانی از این اقدامات صورت گرفته از سوی مسؤولان، علمای بلاد و طلاب استان به میزان انتقادات اندک می چربد./۸۵۴/پ202/ب1

ارسال نظرات