۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۵۴۳۸۰۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

مداحان برای بیان حقایق دینی از متون و مقاتل معتبر استفاده کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اهمیت کار مداحان و هیئات مذهبی، گفت: باید مداحان با استفاده از متون و مقاتل معتبر به بیان حقایق ناب اسلام بپردازند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست فصلی رؤسای کانون مداحان استان، با تأکید بر اهمیت فعالیت مناسب مداحان و هیئات مذهبی در جامعه اسلامی، اظهار کرد: مداحان باید با زبان رسا و شیوا به نقل احادیث و روایات بپردازد.

وی با تأکید بر اینکه ضروری است جامعه مداحان با استفاده از متون و مقاتل معتبر به بیان حقایق ناب اسلام بپردازند، اضافه کرد: تأثیرگذاری مداوم و مستمر مداحی در جامعه دینی درگرو توجه دقیق به حقایق اسلامی و دوری از شبهات و آسیب‌های عزاداری است.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: امید است با اتکای به خداوند متعال برنامه‌ها را به‌صورت منظم و ضابطه‌مند در دستور کار خود قرار دهیم و در این راستا از آموزش مداحان غافل نشده و برای پیشبرد امور از ظرفیت سایر دستگاه‌ها هم استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در آینده با بهره‌برداری از مجتمع بزرگ اداره کل تبلیغات اسلامی در استان، محیط و فضای مناسبی را برای کانون مداحان استان در نظر خواهیم گرفت و در دهه مبارک فجر امسال هم همایش بزرگ تجلیل از مداحان و پیر غلامان و مسؤولان فعال هیئات مذهبی شهرستان‌ها را برگزار می‌کنیم؛ ازاین‌رو لازم است مسؤولان کانون‌های مداحان نسبت به شناسایی و معرفی افراد اقدام لازم را انجام دهند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی با قدردانی از فعالیت‌های انجام‌شده روسای کانون‌های مداحان در مناسبت‌های ماه محرم، اظهار کرد: باید روسای کانون‌ها نسبت به ترغیب مداحانی که در سامانه طوبی ثبت‌نام نکرده‌اند، اقدام لازم را انجام دهند.

حجت‌الاسلام خادمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش هیئات مذهبی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی، افزود: بی‌شک توجه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هزینه‌ها و مشکلات کمتری را به بدنه جامعه وارد می‌کند.

به گفته وی در این راستا تمرکز تمامی ادارات و ارگان‌ها به‌صورت مشترک ازجمله تشکل‌های و نهادهای دینی می‌تواند سبب جلوگیری از هدر رفت بیت‌المال و رسیدن به نتیجه مطلوب شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تضعیف ارزش‌های دینی و اعتقادی، چشم و هم‌چشمی، تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای، طلاق، تأخیر در ازدواج و بی‌اخلاقی را ازجمله آسیب‌های تهدیدکننده خانواده‌های جامعه اسلامی برشمرد و خواستار نقش‌آفرینی مشترک و هماهنگ همه نهادها و تشکل‌های فرهنگی و مذهبی برای مقابله با این آسیب‌ها شد./9314//۲۰۲/خ

ارسال نظرات