۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۵۴۳۷۷۷
آیت الله نوری همدانی:

قدس مسأله اول جهان اسلام است/ چاره ای جز اتحاد مسلمانان و جهاد در برابر دشمن وجود ندارد

حضرت آ‌یت الله نوری همدانی قدس را مسأله اصلی جهان اسلام دانست و بر اتحاد مسلمانان برای رهایی قدس از دست اشغالگران تأکید کرد.
حضرت آيت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان ناجا با اشاره به مذمت قوم یهود در قرآن عنوان کرد: در قرآن هیچ قومی به اندازه یهود مورد مذمت و انتقاد شدید قرار نگرفته است.

وی افزود: قرآن به مسائلی مانند پیمان شکنی مداوم و مستمر یهود، قبول نکردن آیات و دستورات الهی و کفر ورزیدن، کشتن پیامبران و دلهای پر قساوت آنها اشاره کرده است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در چند جا از قرآن، خداوند قوم یهود را محکوم به ذلت دانسته و مورد غضب و لعن خود قرار داده است  و علی رغم این همه جنایت ها، آنها مدعی این شده اند که اولیای الهی هستند.

وی با برشمردن برخی از توطئه های یهود در زمان پیامبر(ص) خاطرنشان کرد: قوم یهود پس از رسالت پیامبر اسلام(ص) به آن حضرت حسادت ورزیدند و جنگ های فراوان، توطئه ها و مشکلات بی شماری را برای اسلام به بار آوردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: ما باید با مطالعه تاریخ اسلام و آشنایی با توطئه های یهود علیه اسلام، از این مسائل درس گرفته و نقشه های صهیونیست ها را نقش بر آب کنیم.

وی ادامه داد: تاریخ یهود تاریخ ننگینی است و مسلمانان باید از ابتدا جلوی شکل گیری رژیم جنایتکار صهیونیستی در فلسطین را می گرفتند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه تأکید کرد: اگر مسلمانان وحدت داشتند، دولت اشغالگر به وجود نمی آمد تا امروز مردم زیادی را آواره کرده و زن و بچه ها را به شهادت برسانند و به پایگاهی برای نقشه های استعماری استکبار تبدیل شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه اظهار کرد: قدس و مسجد الاقصی متعلق به همه مسلمانان است و جهان اسلام باید به صورت متحد در برابر رژیم صهیونیستی بایستد و تنها به محکوم کردن لفظی اکتفا نکند.

وی ابراز کرد: تا رژیم صهیونیستی در منطقه وجود دارد مردم آرامش، آسایش و عزت را نخواهند دید و چاره ای جز اتحاد مسلمانان و جهاد در برابر دشمن وجود ندارد.

این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کرد: امروز موضوع قدس مسأله اول جهان اسلام است و مسلمانان با اتحاد خود نباید اجازه دهند قدس که متعلق به اسلام است در دست صهیونیست ها بماند و اگر مسلمانان عزت، عظمت و قدرت می خواهند هیچ راهی جز جهاد وجود ندارد./872/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات