۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۴۳۷۷۱
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

امور پژوهشی حوزه های علمیه به سمت اخلاق سوق داده شود

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه باید امور پژوهشی حوزه به سمت اخلاق سوق داده شود و این از ضرورتها است، گفت: باید مسأله اخلاق در عرصه های مختلف به صورت تخصصی مورد توجه حوزویان قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره علامه حلی در این استان با تأکید بر اینکه جامعه به شدت نیازمند روحانی مؤثر است، گفت: اگر طلبه ای بتواند محور شود و نقش خود را خوب ایفا کند و هدایتگر باشد، به یقین مشکلات جامعه نیز کم رنگ می شود و این نیاز امروز کشور است.

وی با اشاره به اینکه چالش ها و مشکلات امروز کشور بسیار دردآور است، خاطرنشان کرد: متأسفانه چالش های امروز کشور با تراز انقلاب اسلامی همخوانی ندارد و برازنده نظام اسلامی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به مشکلات امروز جامعه ابراز کرد: متأسفانه امروز بازار، ادارات، مدارس و در یک کلام جامعه در تراز کشور امام زمان(عج) نیست و این خجالت آور است.

وی با تأکید بر اینکه در چنین شرایطی رسالت حوزه های علمیه و طلاب بسیار کاریردی و اساسی است، افزود: طلاب و روحانیان چه بخواهند و چه نخواهند باید در این عرصه وارد میدان عمل شوند و بالفعل برای اصلاح جامعه عمل کنند.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه روحانیت باید برای رهانیدن جامعه از شرایط کنونی کمر همت ببندد، اظهار کرد: باید عزم راسخ در وجود طلاب و روحانیان شکل گیرد تا نتیجه اش نجات جامعه باشد؛ اگر این چنین شد، قطعا خودمان را مهیا خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه وقتی اراده کردیم که برای جامعه منجی باشیم، طبعا وارد میدان عمل نیز خواهیم شد، افزود: یکی از لوازم طلاب برای ورود به عرصه های مختلف جامعه، امور پژوهشی است که نقش بسزایی در رشد و پویایی طلاب خواهد داشت.

وی با انتقاد از اینکه جایگاه پژوهش در حوزه های علمیه ویژه نیست، گفت: اگر حوزه علمیه در زمینه ای رشد و پویایی داشته، مرهون تحقیق محققان بوده البته نادر و محدود و این رضایت بخش نیست و با نقطه هدف بسیار فاصله دارد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نگاه امروز دنیا به حوزه های علمیه دوخته شده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز علی رغم شکل گیری رشته های تخصصی، اما هنوز کار اصولی و مبنایی در زمینه های مختلف صورت نگرفته و این یک آفت بزرگ برای حوزه است.

وی با تأکید بر اینکه باید امور پژوهشی حوزه به سمت اخلاق سوق داده شود و این از ضرورتها است، افزود: باید مسأله اخلاق در عرصه های مختلف به صورت تخصصی مورد توجه حوزویان قرار گیرد؛ اخلاق مدیریتی از مهمترین نیازهای امروز کشور است که کمتر به آن توجه می شود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه فقدان اخلاق مدیریت در کشور بیداد می کند، خاطرنشان کرد: اساس مدیریت در کشور ما بر مبنای تفکر بیگانه است؛ به همین دلیل مشکلات مدیریتی کاملا محسوس و ملموس است.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت کشور باید روی ریل اخلاص و اسلام قرار گیرد، تصریح کرد: حوزویان باید در کنار علوم اولیه حوزه و تهذیب، از امور پژوهشی متناسب با نیازهای روز جامعه غافل نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه وقتی فرهنگ تحقیق و پژوهش در جامعه نهادینه شود، پویایی به همراه خواهد داشت، افزود: جامعه ای که در آن پژوهش نباشد، راکد و مرده است؛ جامعه ای می تواند بر افکار سلطنت کند که اهل تحقیق باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه بسیاری از سؤالهای جامعه بی پاسخ مانده است، گفت: باید چنین جشنواره هایی مورد تقویت و حمایت همه جانبه قرار گیرد و مسؤولان از آنها غافل نشوند./9457//۲۰۲/خ

ارسال نظرات