۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۵۴۳۷۱۴
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

دشمن در پی اشغال سنگرهای تربیتی و خانوادگی جامعه اسلامی است

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: دشمن از درون نظام ما تلاش می‌کند تا سنگرهای تربیتی و خانوادگی جامعه اسلامی را اشغال کرده و الگوها را از بین ببرد.
حجت الاسلام قدیمی - نشست کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش خراسان شمالی حجت الاسلام قدیمی - نشست کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای استان خراسان شمالی و مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خراسان شمالی، اظهار کرد: این دو نهاد در کنار هم باید برای ارتقای بعد علمی و معنوی نسل آینده کشور تلاش کنند.

وی افزود: دشمن از درون نظام ما تلاش می‌کند تا سنگرهای تربیتی و خانوادگی را اشغال کرده و الگوها را از بین ببرد که این هجمه همه‌جانبه مشهود بوده و همه‌روزه شاهد آن هستیم.

حجت‌الاسلام قدیمی با بیان اینکه متأسفانه هر روز آمار طلاق در جامعه ما بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های دشمن افزایش طلاق در جامعه است؛ به‌گونه‌ای که هر روز خانواده‌ها از هم دورتر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه آموزه‌های اسلامی می‌تواند گره‌گشای این مشکلات ما باشد، اضافه کرد: ما خارج از گرایش‌های سیاسی و غیرسیاسی مسلمان هستیم؛ ازاین‌رو باید تلاش ما در راستای ارتقای معنویت و عمل بیشتر به آموزه‌های اسلامی باشد.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه خراسان شمالی با بیان اینکه اگر در حوزه تربیتی حتی یک اشتباه هم داشته باشیم باز هم زیاد است، تصریح کرد: اگر در مدارس ما حتی یک اتفاق نامناسب هم روی دهد همان هم زیاد است؛ زیرا با فنّاوری امروز همه مردم از آن واقعه اطلاع پیدا می‌کنند و زحمات این مجموعه به باد می‌رود.

حجت‌الاسلام قدیمی اظهار کرد: باید تلاش شود آسیب‌های موجود در مدارس کمتر شود تا جامعه برداشت اشتباهی نکند؛ زیرا بچه‌ها امانت‌های ما هستند و باید به بهترین وجه امانت‌دار باشیم.

وی افزود: در این راستا تاکنون خدمات ارزشمندی صورت گرفته که این خدمات با همکاری حوزه و آموزش و پرورش محقق شده است.

حجت‌الاسلام قدیمی اضافه کرد: هدف ما این است به مسیری برویم که خداوند و اولیای الهی از ما خواسته‌اند و بهترین مسیر هم مسیر تربیتی بوده و فعالیت در این عرصه باقیات صالحات برای همه ما خواهد بود.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: دفتر نماینده ولی فقیه هم در این زمینه تمام توان و امکانات خود را در اختیار کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش قرار می‌دهد و هر چه در توان داریم را به کار می‌بندیم تا خدمتی ارائه دهیم که رضایت خلق خداوند و جامعه هدف را در پی داشته باشد.

دبیر مجمع علمای استان خراسان شمالی و مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد افزود: اگر این همراهی و همکاری‌ها نباشد رسالت سنگین تربیتی اجرایی نشده و به نتایج مورد انتظار نمی‌رسیم./9314//۲۰۲/خ

ارسال نظرات