۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۵۴۳۷۰۶
با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام صورت گرفت؛

تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره استانی علامه حلی در چهارمحال و بختیاری

برگزیدگان نخستین جشنواره استانی علامه حلی در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد معرفی و تجلیل شدند.
تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره استانی علامه حلی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، برگزیدگان نخستین جشنواره استانی علامه حلی در چهارمحال و بختیاری، صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد معرفی و تجلیل شدند.

در این جشنواره استانی که با هدف تقویت، رشد و پویایی امور پژوهشی طلاب و با همکاری مشترک مدیریت های حوزه علمیه برادران و خواهران استان برگزار شد، 14 اثر برگزیده و 28 اثر نیز شایسته تقدیر شدند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در این همایش با تأکید بر اینکه جامعه به شدت نیازمند روحانی مؤثر است، گفت: اگر طلبه ای بتواند محور شود و نقش خود را خوب ایفا کند و هدایتگر باشد، به یقین مشکلات جامعه نیز کم رنگ می شود و این نیاز امروز کشور است.

وی با اشاره به اینکه چالش ها و مشکلات امروز کشور بسیار دردآور است، خاطرنشان کرد: متأسفانه چالش های امروز کشور با تراز انقلاب اسلامی همخوانی ندارد و برازنده نظام اسلامی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به مشکلات امروز جامعه ابراز کرد: متأسفانه امروز بازار، ادارات، مدارس و در یک کلام جامعه در تراز کشور امام زمان(عج) نیست و این خجالت آور است.

وی با تأکید بر اینکه در چنین شرایطی رسالت حوزه های علمیه و طلاب بسیار کاربردی و اساسی است، افزود: طلاب و روحانیان چه بخواهند و چه نخواهند باید در این عرصه وارد میدان عمل شوند و بالفعل برای اصلاح جامعه عمل کنند.

در ادامه این جشنواره نیز حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جشنواره علامه حلی امسال برای نخستین بار در استان برگزار می شود، گفت: این جشنواره با رویکرد طلاب و روحانیان حوزه های علمیه و با هدف تقویت امور پژوهشی حوزه های علمیه صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 9 مرحله از جشنواره علامه حلی در کشور برگزار شده است، گفت: برگزیدگان این جشنواره در نهایت به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه مرحله کشوری جشنواره علامه حلی امسال در قم برگزار می شود، اظهار کرد: امیدوار هستیم که از برگزیدگان استانی این جشنواره نیز در مرحله کشور حائز رتبه برتر شوند./9457//۲۰۲/خ       

ارسال نظرات