۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۵۴۳۶۷۷
معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی:

اقتصاد مقاومتی بدون پیوست فرهنگی به سامان نمی رسد

معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: اقتصاد مقاومتی بدون پیوست فرهنگی به سامان نمی رسد و به طور قطع این پیوست فرهنگی و سایر پیوست های فرهنگی با حمایت و هم سویی وحدت حوزه و دانشگاه به هدف می رسد.
شیدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام مجتبی شیدایی، معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی شامگاه شنبه در نشست وحدت حوزه و دانشگاه که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: همواره پیشینه شناسی در بررسی مسائل نقش مهمی را ایفا می کند زیرا با پیشینه شناسی می توانیم از راه های رفته ای که در آن سود نیست، حذر کنیم و از منافع راه های رفته شده بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه امروز با پیشینه ای بزرگ به قامت تمدن اسلامی مواجه هستیم، گفت: تنها گوشه ای از این تمدن اسلامی در کتب نوشته شده است در حالی که این پیشینه می تواند نقش بسیار سازنده ای در حل مسأله باشد.

معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه این است که پیشینه تمدن اسلامی به دقت مورد بررسی قرار بگیرد، افزود: اختلاف مبانی معرفت شناسی یکی از عواملی است که موجب شده تا حدی وحدت حوزه و دانشگاه به مقصد نرسد.

حجت الاسلام شیدایی تصریح کرد: تا وقتی که در علوم تجربی و غیرتجربی دانشگاهی، وحی و سنت در کنار تجربه به همراه شهود به عنوان یک منبع درنظر گرفته نشود، این تفاهم معرفت شناسی ایجاد نخواهد شد.

وی ادامه داد: تاسیس پژوهشکده های حوزه و دانشگاه در مراکز استان ها می تواند تولیدات موثری در این زمینه داشته باشد و برنامه های متناسبی برای شکل گیری گفتمان آن فراهم بیاورد.

معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه با نیازهای واقعی جامعه آن گونه که باید مواجهه و پاسخگویی لازم را ندارند، خاطرنشان کرد: آنچه که در اسلام به آن توجه شده علم نافع است، مواجه جدی حوزه و دانشگاه با نیازهای واقعی جامعه می تواند کمک موثری در شکل گیری وحدت حوزه و دانشگاه داشته باشد.

حجت الاسلام شیدایی اظهار کرد: اقتصادمقاومتی بدون پیوست فرهنگی به سامان نمی رسد و به طور قطع این پیوست فرهنگی و سایر پیوست های فرهنگی با حمایت و هم سویی وحدت حوزه و دانشگاه به هدف می رسد./880/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات