۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۵۴۳۶۵۹

مدرسه علمیه معصومیه تبریز افتتاح شد

مدرسه علمیه خواهران معصومیه به همت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و همکاری شهرداری تبریز به صورت رسمی افتتاح شد.
افتتاح مدرسه معصومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مختار مسعودی‌نیا، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم افتتاح مدرسه علمیه خواهران معصومیه که با حضور نماینده ولی فقیه و شورای عالی حوزه علمیه استان همراه بود، اظهار داشت: این مرکز علوم دینی با پیگیری هیأت امنا و حمایت شهرداری تبریز راه‌اندازی شده است.

وی با بیان این‌که مدرسه علمیه خواهران معصومیه با 54 طلبه از مهر ماه فعالیت خود را آغاز کرده که امروز به صورت رسمی افتتاح می شود، تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران معصومیه در ساختمانی استجاری در خیابان 17 شهریور جنب مسجد لک‌لر واقع شده است.

حجت الاسلام مسعودی‌نیا افزود: چند ماه گذشته؛ گزارشی از سوی شورای عالی حوزه علمیه خواهران کشور به استان رسید که تعداد مدارس علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی در کمترین میزان در مقایسه با دیگر نقاط کشور است، از این رو توسعه مدارس علمیه خواهران مورد توجه جدی شورای عالی حوزه علمیه استان قرار گرفت.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در استان اصفهان 52 مدرسه علمیه خواهران وجود دارد، این در حالیست که در استان آذربایجان شرقی 14 مدرسه علمیه خواهران وجود دارد، افتتاح این مدرسه برای افزایش آمار و تعداد مدارس علمیه خواهران نیست، بلکه حرکتی در راستای پاسخگویی به استقبال خواهران برای تحصیل در علوم حوزوی بوده است. 

وی با بیان این‌که طی ماه‌های گذشته دو مدرسه علمیه با پیگیری نماینده ولی فقیه در استان راه اندازی شده است، گفت: روند افزایش تعداد مدارس علمیه خواهران ادامه خواهد داشت، اما متأسفانه محدود منابع مالی تحقق این مسأله را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است، چنانکه برای راه اندازی این مدرسه علمیه مجبور شدیم؛ رهن ساختمان استیجاری را از سوی حوزه علمیه قم و اجاره بها را از شهرداری تأمین کنیم.

حجت الاسلام مسعودی‌نیا با بیان این‎‌که انتظار داریم خیرین برای توسعه مدارس علمیه آستین ها را بالا بزنند، تا شاید بتوانیم تا پایان سال جاری یک مدرسه علمیه خواهران نیز راه‌اندازی کنیم، گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی غرب و نقشه‌های شوم دشمنان، نقش‌آفرینی طلاب علوم دینی به مراتب باید نسبت به گذشته گسترش یابد.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی افزود: متأسفانه اغلب جلسات مذهبی بانوان، از سوی برخی خانم جلسه‌ای ها که سواد فقهی و دینی پایینی دارند، اداره می شود، از این رو هرچه تعداد طلاب خواهر استان افزایش یابد، مشکلات اجتماعی، فرهنگی و دینی منطقه کم‌تر خواهد شد./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
فریبا
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶
شرایط ثبتنام طلبه رو میخاستم
0
0
معصومه نادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
ثبت نام
0
0