۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۵۴۳۶۵۶
امام جمعه تبریز:

طلاب خواهر باید در مدارس دخترانه نقش آفرین باشند

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: وزارت آموزش و پرورش باید منت خواهران تحصیل‌کرده طلبه را بکشد تا در مدارس دخترانه نقش‌آفرین شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم افتتاح رسمی مدرسه علمیه معصومیه تبریز اظهار داشت: برای مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمنان، بایستی برنامه‌ریزی هدفمند داشته باشیم که یکی از این مسائل می تواند توسعه مدارس علمیه باشد.

وی پاسخگویی به شبهات روز جوانان را رسالت خطیر حوزه های علمیه دانست و گفت: دشمن شبانه روز تلاش دارد تا تفکر دینی و اعتقادی نسل جوان را تخریب کند، در چنین شرایطی اگر حوزه و روحانیت نسبت به جنگ نرم و فرهنگی دشمن بی‌تفاوت باشد، جریان نفوذ تحقق خواهد یافت.

امام جمعه تبریز ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی؛ بیش از 25 سال است که نسبت به توطئه های فرهنگی دشمن هشدار می دهند، اما متأسفانه شاهدیم که دشمن در برخی عرصه‌ها موفق بوده است، بخش اعظمی از طراحی دشمنان بر روی بانوان جامعه متمرکز شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که رشد اعتیاد در میان بانوان بیش از آقایان است، گفت: متأسفانه طبق آمارهایی که ارایه شده است؛ آمار استفاده بانوان از قلیان بیش از آقایان شده است، در چنین شرایطی باید دید که حوزه های علمیه خواهران چه رسالتی در مقابله با آسیب های اجتماعی دارد.

وی با تأکید بر این‌که طلاب خواهر نباید پس از فارغ‌التحصیلی به حال خود رها شوند، گفت: آموزش و پرورش باید منت این خواهران تحصیل‌کرده را بکشد که در مدارس دخترانه نقش‌آفرین شوند، آسیب هایی که در مدارس دخترانه مشاهده می شود زنگ خطر را در جامعه به صدا درآورده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که دشمنان سعی دارند جوانان را نسبت به آینده کشور ناامید کنند، افزود: بدبینی مردم نسبت به مسؤولان نظام نیز توطئه دیگر دشمن است، ما منکر اشتباهات برخی از دولتمردان نیستیم، اما نباید به گونه‌ای باشد که اشتباه یک فرد پای نظام نوشته شود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: رسانه‌های وابسته به غرب دنبال اشاعه فحشا، بدبینی، مدگرایی و تجمل‌گرایی در جامعه هستند؛ به عبارت دیگر دشمن می‌خواهد با ترویج سبک زندگی غربی در کشور زمینه لازم برای تحقق اهداف و برنامه های خود را فراهم کند./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات