۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۵۴۳۶۴۲
آيت‎الله جوادي آملي:

تعهد بستن و توافق با سران کفر بی‌معنی است

حضرت آيت‎الله جوادي آملي گفت: سران کفر به تعهد،توافق، کنوانسیون،امضا و هیچ چیز دیگر پایبند نیستند، از این رو میثاق و برجام و مانند آن سرشان نمی‌شود.
آیت الله جوادی آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حضرت آيتالله عبدالله جوادي آملي امروز در درس تفسير خود كه در مسجد اعظم برگزار شد، در تفسير آيات ابتدايي سوره مباركه واقعه گفت: قيامت را به اين دليل قيامت گفتهاند كه در آن روز همهچيز قائم و رونده ميشود، آثاري از آن روز را در اين سوره مباركه تشريح ميكند و ميفرمايد در روز قيامت هيچ كذبي وجود ندارد.

وي با اشاره به اينكه حالتها و مواقف روز قيامت براي افراد متفاوت است، ادامه داد: برخي افراد در روز قيامت دهانشان بسته است اما ملكاتشان در آنروز سخن ميگويد، امروز زبان و اعضا و جوارح در اختيار انسان است اما فرداروز در اختيار ملكات نفساني انسان است.

مفسر برجسته قرآن كريم اظهار كرد: در قیامت حق روشن میشود و دیگر آنجا جایی برای کتمان و تکذیب باقی نمیماند، در قیامت و درباره قیامت کسی نمیتواند خبر دروغ بدهد، گاهی این ملکات دروغ در دنیا هم ظهور میکند، فیالمثل فردِ بددهن در هنگام خواب زبانش به دروغ میچرخد.

وی با تشبیه کردن قیامت به انقلابها در دنیا، خاطرنشان کرد: در دنیا وقتی انقلابی رخ میدهد آنان که صاحب قدرت و ثروت بودند، بهزیر افکنده میشوند و آنانی که زیردست و ضعیف بودند، پست و جایگاه مییابند، قیامت هم واقعهای است که ثروتمندان و مستکبران عالم را پایین میآورد و آنان که در دنیا با استضعفاف زیستند و سربلند بودند را به جایگاه رفیع میرساند.

حضرت آیتالله جوادی آملی با اشاره به دستهبندیهای مختلف مردم در قرآن کریم اظهار کرد: در سوره مبارکه توبه خداوند از ائمه کفر نام میبرد و میفرماید که با آنان نمیشود زندگی کرد زیرا آنان به عهد و تعهدات خودشان پایبند نیستند، «انهم لا أیمان لهم»، نه به تعهد و نه توافق و نه کنوانسیون و امضا و نه هیچ چیز دیگر پایبند هستند، میثاق و برجام و مانند آن سرشان نمیشود.

وی گفت: بر اساس سوره مبارکه توبه یک عده هم مرجف هستند، اینها در جامعه اراجیف پخش میکنند، مفردِ اراجیف، رجفه و به معنای لرزه است، کسانی مثل آمدنیوزها به دنبال پخش کردن خبرهای لرزان و شایعات در جامعه هستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به مراحل سیر بهسوی خداوند گفت: این مراحل عبارت از معرفت، هجرت، سرعت، سبقت و امامت هستند، دین برای معرفت حرمت قائل است، اما غربیها اینگونه نیستند، دین میگوید اگر  انسان معرفت پیدا کند، باید حرکت کرده و بعد از حرکت کردن در این حرکت خودت سرعت بگیرد و جزو سابقان باشد./914/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات