۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۵۴۳۶۳۰
آیت الله طه محمدی مطرح کرد؛

لزوم توجه به فرهنگ وقف در جامعه

امام جمعه همدان گفت: متاسفانه فرهنگ وقف برای مردم به خوبی تبیین نشده است و حتی در بعضی موارد پس از وقف محل، دیگران به آن توجه نمی کنند.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از مسوولان استان همدان با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ وقف در جامعه گفت: متاسفانه فرهنگ وقف برای مردم به خوبی تبیین نشده است و حتی در بعضی موارد پس از وقف محل، دیگران به آن توجه نمی کنند.

وی تصریح کرد: نمونه آن موقوفات شاهزاده حسین در شهر همدان را می توان نام برد که با وجود وقف آن و علم مسؤولان بانک مبنی بر تصرف در وقف، باز هم تغییر خاصی ایجاد نشده است.

امام جمعه همدان خاطر نشان کرد: متاسفانه در طول این 70 سال بانک نه تنها اجاره ای برای این تصاحب پرداخت نکرده است بلکه حاضر به تخلیه ملک نیز نیست.

وی نتیجه تصرف در وقف را ابطال تمام اعمال کارکنان بانک دانست و گفت: همه کسانی که در این بانک مشغول به خدمت هستند در مظهر خداوند باید پاسخ گو باشند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان عملیات پیاده راه سازی را فرصتی برای متولیان امام زاده دانست و افزود: حال که تردد ماشین در میدان امام وجود ندارد بهتر است متولیان حرم با بانک به توافق برسند تا راهی را از میدان امام به سمت بقعه مبارکه به وجود آورند.

وی تصریح کرد: بانک افزون بر این که حق امام زاده را غصب کرده است جلوی دریافت نذورات را به دلیل دور بودن از مرکز رفت و آمد گرفته است.

آیت الله طه محمدی افزود: افزون بر ضرر مادی بانک به امام زاده که مانع دریافت نذورات بیشتر شده است ضرر معنوی آن به مردم و مهمان های این شهر توریستی نیز قابل جبران نیست.

وی گفت: همان طور که بانک در صورت تاخیر در دریافت وام سود آن را می گیرد باید در این جا نیز طبق قانون بانک اجاره بها و سود این 70 سال را حساب و به امام زاده تحویل دهند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اقدامات چند سال اخیر مردم و مسؤولان ابراز کرد: متاسفانه با وجود اقدامات فراوان صورت گرفته اما هنوز به نتیجه مثبتی دست پیدا نکرده ایم.

وی نتیجه عدم تمکین به دین خداوند را گرفتاری در دنیا و آخرت دانست و گفت: امیدواریم افراد دین داری وارد این عرصه شوند و جلوی اجحاف در حق امام زاده را بگیرند./۹۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات