۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۴۳۶۲۳

پنجمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت برگزار می‌شود

فراخوان پنجمین جشنواره استانی اسوه‌های صبر و مقاومت به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی منتشر شد.
سردار عزت الله جعفری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی همایش شکوه مقاومت

سردار عزت‌الله جعفری، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از انتشار فراخوان پنجمین جشنواره استانی اسوه‌های صبر و مقاومت خبر داد و اظهار داشت: عموم علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در چهار قالب متنوع به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به گفته وی تبیین الگوی زن مسلمان در عصر معاصر، نقش تربیتی زن و خانواده در صیانت و ترویک فرهنگ جهاد و شهادت، تربیتی زن و خانواده در نهادینه کردن و جامعه‌پذیری سبک زندگی ایرانی اسلامی، نقش مادران و همسران شهدا و ایثارگران در تحقق اهداف عاشورایی دوران دفاع مقدس، نقش زنان و خانواده در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از جمله محورهای جشنواره است.

سردار جعفری افزود: بخش پژوهشی شامل مقاله و پایان نامه، بخش هنری شامل عکس، فیلم کوتاه، کاریکاتور و تیتر، بخش ادبی شامل شعر، کتاب، سفرنامه و قطعه ادبی و بخش ویژه جشنواره شامل آثار شهدای زن استان(زینبیه و ثارالله میانه، منا، امر به معروف و نهی از منکر) است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی بیستم بهمن ماه سال جاری را آخرین مهلت ارسال آثار دانست و گفت: دبیرخانه جشنواره در آدرس تبریز، دروازه تهران، تقاطع هتل مرر، انتهای خیابان استاد معین، اداره کل بنیاد حفظ آثار استان واقع شده و شماره تلفن 3-33295001 آماده پاسخگویی به سؤالات است.

وی با بیان این‌که صاحبان آثار برگزیده به صورت ویژه مورد تجلیل قرار خواهند گرفت، افزود: اختتامیه جشنواره 18 اسفند ماه سال جاری در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان ( پارک موزه دفاع مقدس) با حضور یادگاران جنگ تحمیلی و فرماندهان ارشاد لشکری در تبریز برگزار خواهد شد.

سردار جعفری در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس استانی با عنوان «زن و مقاومت» خبر داد و اظهار داشت: این دانش‌نامه با کمک فرهیختگان و پژوهشگران عرصه دفاع مقدس در حال تدوین است که امیدواریم به زودی به زیور طبع آراسته شود./935/ت303/ب1

ارسال نظرات