۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۵۴۳۶۱۷
امام جمعه محمود آباد:

وحدت عملی حوزه و دانشگاه نیازمند پرهیز از برخوردهای شعاری است

امام جمعه محمود آباد با بیان این که امروز حوزه و دانشگاه یک هدف واحد دارند و آن هم اعتلای اسلام و انقلاب است، گفت: اگر علم و دین که از محصولات مهم این دو مرکز علمی هستند مورد توجه هر دو مجموعه قرار گیرد به طور حتم وحدت عملی تحقق خواهد یافت.
امام جمعه محمود ‌آباد

حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد با اشاره به در پیش بودن 27 آذر، سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، این نامگذاری را نشان دهنده هوشمندی و بصیرت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانست و گفت: امام خمینی(ره) با شناخت کامل از ظرفیت های بالای این دو مرکز علمی کشور با نامگذاری چنین روزی تلاش کردند بستری را برای وحدت و همبستگی بیشتر حوزه و دانشگاه در کشور فراهم کنند.

وی از حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال مستحکم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی یاد کرد و افزود: انقلاب اسلامی با این دو بال مستحکم توانسته در چهار دهه اخیر به پیشرفت های گسترده ای در عرصه های مختلف دست پیدا کند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که وحدت همواره جزء اصول مهم و راهبری دین مبین اسلام بوده است، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلامی از نخستین روزهای آغاز رسالت خود به منظور رساندن پیام وحی تلاش کرد تا از هر گونه تفرقه و اختلاف در جامعه آن دوران پرهیز شود.

امام جمعه محمود آباد با تأکید براین که تنها با وحدت و همدلی می توان به پیشرفت همه جانبه دست پیدا کنیم، گفت: دشمنان برای تحقق اهداف خود در جوامع اسلامی همواره پروژه اختلاف و تفرقه را دنبال کرده اند.

حجت الاسلام موسوی انزوای حوزه و دانشگاه را از جمله توطئه های دشمنان برشمرد و افزود: دشمن با اطلاع از نقش مهم و اثرگذار این دو مرکز علمی و دینی کشور همه توان خود را برای  بی اثرکردن نقش این دومجموعه به کار گرفته است.

وی با اشاره به این که تلاش شهید مفتح تحقق بخشیدن به آرمان های متعالی امام خمینی(ره) در تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه بود، بیان داشت: خوشبختانه با از خودگذشتگی و شجاعت آن روحانی انقلابی، بسترهای لازم برای تحقق عملی وحدت حوزه و دانشگاه فراهم شد.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که شهید مفتح در مقطعی به سخنرانی در دانشگاه ها می پرداخت که تقابل فکری میان دو قشر مذهبی و روشنفکران دانشگاهی بسیار ملموس بود، خاطرنشان کرد: اما اقدامات روشنگرانه آن روحانی با بصیرت و انقلابی در گرایش بسیاری از جوانان به اسلام ناب و ارزش های انقلابی اثرگذار بود.

امام جمعه محمود آباد با تأکید براین که حوزه و دانشگاه برای تحقق وحدت عملی میان خود باید یک رویکرد را دنبال کنند، خاطرنشان کرد: اگر مبنا و رویکرد این دو مرکز علمی مبانی دینی و انقلابی باشد به طور حتم شاهد تحقق یک وحدت عملی خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز حوزه و دانشگاه یک هدف واحد دارند و آن هم اعتلای اسلام و انقلاب است، تصریح کرد: اگر علم و دین که از محصولات مهم این دو مرکز علمی هستند مورد توجه هر دو مجموعه قرار گیرد به طور حتم وحدت عملی تحقق خواهد یافت.

امام جمعه محمود آباد با تأکید براین که حوزه و دانشگاه برای تحقق وحدت عملی باید تعامل در حوزه های علمی و فرهنگی میان خود را بیشتر کنند، خاطرنشان کرد: وحدت میان این دو مرکز علمی کشور تنها با شعار دادن محقق نمی شود بلکه باید جنبه عملی به خود گیرد.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف و همچنین ناکام ماندن توطئه دشمنان علیه نظام را از جمله مهم ترین کارکردهای وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد و گفت: امروز علوم و دستاوردهای علمی و دینی این دو مرکز علمی مهم کشور باید در اختیار رشد و شکوفایی نظام دینی قرار گیرد.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که حوزه های علمیه به طور حتم ظرفیت ارزشمندی در جهت تقویت مبانی دینی و ارزشی مراکز دانشگاهی برخوردار هستند، تصریح کرد: حوزه های علمیه نیز می توانند از پیشرفت های علمی مراکز دانشگاهی در جهت به روز کردن برخی علوم اسلامی بهره گیرند./۹۵۰/ت302/ب1

ارسال نظرات