۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۵۴۳۶۱۱
مدیر انجمن علمی فضای مجازی حوزه های علمیه تأکید کرد؛

ضرورت ترویج مکتب انقلاب اسلامی در فضای مجازی

مدیر انجمن علمی فضای مجازی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه حوزه برای تحقق انقلاب اسلامی در فضای مجازی پیشقراول است، گفت: در فضای مجازی مکاتب مختلفی جز مکتب انقلاب اسلامی وجود دارد.
فضای مجازی

حجت الاسلام محمد فروهر، مدیر انجمن علمی فضای مجازی حوزه های علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه اهمیت فضای مجازی از دید رهبری همچون اهمیت انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: گذشته از اهمیت فضای مجازی، رهبری تأکید دارند تا در فضای مجازی، انقلاب اسلامی صورت گیرد حال آن که در چنین فضایی مکاتب مختلفی جز مکتب انقلاب اسلامی وجود دارد.

مدیر انجمن علمی فضای مجازی حوزه های علمیه با بیان اینکه حوزه برای تحقق انقلاب اسلامی در فضای مجازی پیشقراول است، ابراز داشت: در فضای پیش رو نقش روحانیت، حوزه و دغدغه مندان عرصه فرهنگ در شناخت، رصد و کنترل فضای مجازی بسیار جدی است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه فضای مجازی باید شناخته شود، عنوان کرد: تولید محتوای خوب از ضروریات حضور در فضای مجازی است حال آنکه نتوانستیم در این زمینه محتوای اساسی و به درد بخور تولید کنیم.

حجت الاسلام فروهر با بیان اینکه محتوا بایستی مطابق ذوق و سلیقه مخاطب باشد، افزود: احادیث موجود در کتب باید از طریق شگردهای هنری در فضای مجازی عرضه شود تا مخاطب پسند و تأثیرگذار باشند.

وی توزیع محتوا را دیگر  ضعف فعالیت برای تأثیرگذاری و تبلیغ دین در فضای مجازی ارزیابی کرد و ادامه داد: حوزه باید افرادی را تربیت کند که افزون بر شناسایی ماهیت، آسیب ها و راهکارهای جبران آسیب فضای مجازی به تولید و توزیع محتوای دینی در فضای مجازی بپردازند تا از این طریق به سمت اسلامی شدن فضای مجازی گام برداریم.

مدیر انجمن علمی فضای مجازی حوزه های علمیه با بیان اینکه در حوزه های علمیه تیم های تخصصی تشکیل شده است، افزود: درس نامه هایی طرح و سرفصل هایی تعریف و در آن ماهیت فضای مجازی توضیح داده شد و در ادامه کارگروه های مختلفی به صورت شبکه ای در سراسر کشور برای تولید محتوا تشکیل شد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در رابطه با توزیع محتوا همین منوال را در پیش گرفته ایم، گفت: بدنه حوزه و فعالان فضای مجازی اطلاعات و اهمیت خاصی از آسیب های فضای اجتماعی ندارند./9456/ت302/ب1

ارسال نظرات