۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۵۴۳۶۱۰
حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان:

مقام شفاعت بالاترین مقام معنوی حضرت معصومه است

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه زیارت با معرفت حضرت معصومه(س) بهشت را بر مؤمنان واجب می کند، گفت: مقام شفاعت بالاترین مقام معنوی حضرت معصومه(س) است.
حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان، امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه در بیان مقامات معنوی حضرت معصومه(س) همین بس که ایشان شفیعه روز جزا هستند و شفاعت ایشان نه تنها برای یک نفر بلکه برای تمامی شیعیان جواز بهشت است، گفت: اگر این بانو با معرفت زیارت شود به تعبیر امام صادق(ع)، امام کاظم(ع)، امام رضا(ع) و امام جواد(ع) بهشت بر زیارت کننده واجب می شود.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) دختر امام، خواهر امام و عمه امام است و ایشان با هجرت به ایران در حق ولایت کم نگذاشته و برای ادای حق امام و ولی خود رنج سفر و هجرت را به جان خریدند، گفت: در میان امام زادگان تنها حضرت معصومه(س) و حضرت عباس(ع) زیارت مأثوره دارند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این فراز از زیارتنامه حضرت معصومه(س) «اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ أَنْ تَخْتِمَ لِي بِالسَّعَادَةِ فَلا تَسْلُبْ مِنِّي مَا أَنَا فِيهِ» گفت: این عالی ترین آرزوی بندگان به درگاه خداوند است و سعادت و عاقبت به خیری دعایی است که همواره انبیاء به درگاه خداوند داشتند و عاقبت به خیری به این معنا است که انسان نه تنها در یک برهه زندگی بلکه تا زمان مرگ و پس از مرگ نیز سعادتمند و عاقبت به خیر شود.

وی افزود: در ادامه زیارتنامه به این موضوع اشاره شده که خدایا نعمتها و هدایتی که به ما داده و ما از آن بی اطلاع هستیم را از ما نگیر و این نعمات یعنی نعمات هدایت و ولایت اهل بیت(ع) برای ما همیشگی باشد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حدیثی از رسول خدا(ص) در این زمینه گفت: حضرت رسول(ص) می فرمایند چهار نشانه اهل شقاوت این است که همیشه کارهای خوبشان را به یاد داشته و تصور می کنند که اعمال خوب آنها مورد مقبول است، گناهان گذشته خود را فراموش می کنند و در مسائل مادی به بالادست خود نگاه کند و خود را با اغنیاء مقایسه می کنند و در مسائل دینی به جای نگاه به بالا دست خود را با پایین دست مقایسه کرده و به همین دلیل خود را انسان خوبی تصور کرده و فکر می کنند که تمامی اعمال آنها مورد قبول خداوند است.

وی افزود: امام علی(ع) به امام حسن مجتبی(ع) در همین زمینه می فرمایند ای فرزندم تصور نکن که هرکس در زندگی خود مأنوس با قرآن است در آخرت  نیز به یقین باید هم نشین قرآن و جز اولیاء باشد و هم چنین تصور مکن که کسی که مدتی از زندگی خود را در غفلت بوده حتما در غفلت خواهد مرد بلکه به عاقبت انسان ها توجه کن» بر همین اساس باید دعای ما نیز عاقبت به خیری بوده و باید همواره برای عاقبت به خیری به درگاه خداوند استغاثه کنیم./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات