۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۵۴۳۶۰۸
مدیر مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی خبر داد؛

تشکیل کانون های خانواده در مراکز استان ها

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی با بیان اینکه کانوان های خانواده در مراکز استان ها تشکیل شده است، گفت: قرار است خادم یاران خانواده با هدف جریان سازی و ایجاد حرکت در کشور فعالیت کنند.
خانم دژبرد مدیر مرکز امر بانوان استان قدس

خانم فاطمه دژبرد مدیر مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، از تشکیل کارگروه های مشاوره محور و خانواده محور در مرکز امور بانوان آستان قدس رضوی خبر داد.

وی ادامه داد: در نخستین دوره آموزشی، 400 نفر از بانوان طلبه با حدود 20 نوع خدمت برنامه ریزی شده در حوزه خانواده، با هدف جریان سازی و ایجاد حرکت در کشور فعالیت کردند.

این کارشناس امور بانوان با بیان اینکه در این دوره کارگاه های توجیهی و تبیین طرح برگزار شد، خاطرنشان کرد: طلاب خادم یار خانواده، در گروه هایی از قبیل کانون های خادم یار خانواده، مشاورین، تسهیل کنندگان و واسطین ازدواج و.... قرار گرفتند.

دژبرد عنوان کرد: آستان قدس با دو رویکرد توانمند سازی و فعال سازی و حمایت با قوت و تخصص در رابطه با خادم یاران خانواده حضور داد، در این دوره نیز کارگاه هایی از مشاوره و گفتمان سازی تشکیل شد تا بانوان طلبه در استان های خود با نام امام رضا(ع) جریان فرهنگی تحکیم خانواده را ایجاد کنند.

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی ابراز داشت: تحلیل وضعیت حوزه خانواده در ایران و جهان اسلام از دیگر مباحثی بود که برگزار شد، از اساتید این دوره دکتر بانکی پور و سالاری فر که از اساتید مطرح کشوری در حوزه مشاوره و خانواده هستند می توان نام برد و ان شاءالله این خواهران به عنوان سفیران امام رضا(ع) باید در همه زمینه ها تخصص یابند.

وی ادامه داد: پاسخگویی به شبهات زیارت و تبیین زیارت از جمله مباحثی است که این خادم یاران زیرنظر آیت الله میرباقری برگزار کردند و همچنین به دلیل 4 بار خادم یاری در حرم مطهر امام رضا(ع) مباحث آشنایی با اماکن متبرکه حرم نیز آموزش داده شد.

این کارشناس امور خانواده افزود: طبق صحبت های انجام شده هر استان باید بر اساس منطقه محل سکونت و.. در جهت آشنایی با عوامل کاهش ازدواج، افزایش طلاق و بالارفتن سن ازدواج، بررسی هایی انجام دهد و برنامه هایی برای جلوگیری از این آسیب ها را در دستور کار خود در کانون های خانواده قرار دهد.

دژبرد در پایان گفت: آستان قدس رضوی در این راه اثرگذار بر خادم یاران خانواده خواهد بود و براساس سلایق و دغدغه بانوان طلبه برگزاری کارگاه های مشاوره با رویکرد دینی در نظام آموزشی منظم در حال برنامه ریزی است.

شایان ذکر است این کارگاه های آموزشی به صورت مجازی و حضوری در زمان های مشخص برگزار می شود./9705/ت302/ب1

ارسال نظرات