۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۴۳۵۹۸

گروه‌های چهارگانه علمی در حوزه علمیه بناب فعال شد

طلاب پایه‌های مختلف حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب با عضویت در گروه‌های چهارگانه علمی به دنبال ارتقای سطح دانش خود هستند.
حوزه علمیه بناب

حجت الاسلام رضا مطهری، معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از تشکیل و راه‌اندازی گروه های علمی در چهار رشته کلام و علوم عقلی، فقه و اصول، علوم قرآن و حدیث و ادبیات خبر در این مرکز علوم دینی خبر داد و اظهار داشت: هر گروه علمی زیر نظر پنج استاد فعالیت دارد.

حجت الاسلام مطهری با بیان اینکه هدف از تشکیل گروه‌های علمی ارتقای سطح دانش طلاب است، خاطرنشان کرد: وظیفه گروه‌های علمی پیگیری نیازها و درخواست های آموزشی و پژوهشی در خصوص رفع مشکلات علمی و ارائه راهکارها و پیشنهادات برای بهینه سازی بخش آموزش و پژوهش است.

معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب ادامه داد: گروه‌های علمی در ساعاتی مشخص با حضور اساتید برای رفع مشکلات علمی طلاب فعال می شوند و که در نهایت خروجی مباحث طرح شده در قالب پژوهش‌های مرتبط با دروس طلاب به معاونت آموزشی ارایه می شود.

وی با بیان این‌که حجت الاسلام تاج الدین مسؤول کلام و علوم عقلی، حجت الاسلام آتش زر مسؤول گروه فقه و اصول،  حجت الاسلام رضوی مسؤول علوم قرآن و حدیث و حجت الاسلام سلطانی به عنوان مسؤول گروه ادبیات فعالیت دارند، گفت: حلقه های علمی و معرفتی نیز در کنار فعالیت این گروه‌ها برپا می شود.

حجت الاسلام مطهری در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جلسات ماهانه هم اندیشی اساتید و معاونان حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب خبر داد و اظهار داشت: تشکیل کمیته های تخصصی برای بررسی طرح های ویژه آموزشی و پژوهشی از جمله مصوبات این جلسات بوده است.

معاون آموزش حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب بابیان این‌که نظام آموزشی حوزه علمیه بناب پژوهش‌محور است، گفت: هر طلبه بایستی در هر سال تحصیلی تعدادی مقالات پژوهشی و تحقیقی مطابق با استانداردهای روز مراجع علمی ارایه دهد که این مسأله آنان را آماده نگارش پایان‌نامه و رساله فارغ التحصیلی می کند./935/ت302/ب1

ارسال نظرات