۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۵۴۳۵۹۲
آیت الله نوری همدانی:

همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان در برابر مسأله قدس مسؤول هستند

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی گفت: همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان در برابر مسأله قدس مسؤول هستند و باید انتفاضه جدیدی در جهان اسلام به وجود بیاید و فکری به حال این مسأله کرد.
 حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار اعضای برگزار کننده کنگره شهدای روحانی استان قم با اشاره به اهمیت جهاد در اسلام عنوان کرد: خداوند جهاد را وسیله عزت و عظمت اسلام و امامت را مایه نظم ملت قرار داده است.

وی افزود: جهاد به اندازه ای اهمیت دارد که اسلام با این همه بزرگی، ریشه عظمتش در جهاد است و به همین سبب باید همیشه فرهنگ جهاد در جامعه زنده و برقرار باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: قرآن اشاره می کند که تمام آنچه انسان به آن دلبستگی دارد در یک کفه ترازو و جهاد در کفه دیگر آن قرار می گیرد و باید جهاد در نزد شما از همه آن دلبستگی ها بالاتر باشد.

وی اضافه کرد: پدر، فرزند، همسر، قوم و قبیله، اموال، خانه ها و تجارتی که انسان ها با آن سرگرم می شوند، عواملی هستند که مانع عزم و تصمیم برای جهاد می شود و خداوند می فرماید که اگر ارزش این مسائل در نزد شما از جهاد بالاتر باشد، منتظر آینده ناگواری باشید.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به نقش علما در ترویج فرهنگ جهاد خاطرنشان کرد: علما در ترویج فرهنگ جهاد و حضور در میدان های جهاد نقش محوری داشته اند و هر زمان که مردم به جهاد اهمیت داده اند، اسلام عظمت یافته است.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع قدس اظهار کرد: قرآن در سه جا می فرماید که بنی اسرائیل که گوساله پرستی کردند، مورد غضب پروردگار قرار گرفته و باید به ذلت گرفتار شوند و اگر افرادی که در قرآن محکوم به ذلت هستند بر ما غالب شوند، برای مسلمانان ننگ است.

وی ادامه داد: همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان در برابر مسأله قدس مسؤول هستند و باید انتفاضه جدیدی در جهان اسلام به وجود بیاید و فکری به حال این مسأله کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که اهل فرهنگ جهاد و شهادت هستند نباید تنها به شعار اکتفا کنند و باید به صورت عملی به صحنه بیایند./872/پ202/ب1

ارسال نظرات