۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۵۴۳۵۸۹
حجت الاسلام اصغری همدانی تبیین کرد؛

مراحل موفقیت طلاب علوم دینی

مولف حوزوی گفت: طلبه موفق فردی است که شش مقدمه را در زندگی علمی خود عملی کند، تهذیب، تحصیل، تحقیق و پژوهش، تدریس علوم حوزوی، تالیف و در نهایت تبلیغ دین الهی.
حجت الاسلام اصغری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام علی اصغری همدانی استاد حوزه علمیه قم ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه شیخ علی خان زنگنه همدان بیان داشت: غفلت از قیامت و روز جزا سبب تباه شدن عمل انسان ها خواهد شد.

وی با اشاره به آیه 28 سوره فاطر تصریح کرد: خداوند متعال می فرماید از بندگان خدا تنها دانایانند که از او می ترسند، همه انسان ها باید فکر روز جزا و قیامت باشند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به زندگی عرفانی آیت الله آخوند(ره) همدانی گفت: ملا علی معصومی همدانی به طلاب توصیه می کرد که به فکر قیامت باشند.

وی با اشاره به اهمیت رعایت زی طلبگی خاطرنشان کرد: طلاب علوم دینی باید با رعایت زی طلبگی ساده زیستی را در زندگی خودشان الگوی عمل قرار دهند و همچنین در بیان مطالب دینی به ساده گویی و ساده نوشتن اکتفا کنند.

حجت الاسلام اصغری همدانی ابراز داشت: بزرگان ما به ما این مطلب را آموزش داده اند که ز گهواره تا گور دانش بجوییم و من معتقدم که طلبه موفق کسی است که با نوشتن و قلم و کاغذ بیگانه نباشد.

وی در ادامه افزود: افلاطون که از فیلسوفان یونان بود بر سر در خانه خود نوشته بود هر کس که مهندس نیست و هندسه نیاموخته به خانه من نیاید، کسی که وارد محیط علمی می شود باید رفتارش را با علمای آن  محیط هماهنگ کند و نوشتن در زندگی طلاب یکی از عوامل مهم به شمار می رود.

این مولف حوزوی اظهار داشت: طلاب اگر می خواهند فعالیت تالیفی داشته باشند باید با مبانی تالیف و نحوه نگارش آشنا شوند تا بتوانند علوم اسلامی را به بهترین نحو ممکن ارایه دهند.

وی در ادامه افزود: همه ما طلاب باید از خود بپرسیم که چرا طلبه شده و در زندگی طلبگی خود دنبال چه هستیم، اگر ما از خودمان این سوال را بپرسیم زندگیمان هدفمند خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به مراحل پر اهمیت در زندگی طلبگی اظهار داشت: طلبه موفق فردی است که شش مقدمه را در زندگی علمی خود عملی کند، تهذیب، تحصیل، تحقیق و پژوهش، تدریس علوم حوزوی، تالیف و در نهایت تبلیغ دین الهی./۹۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات