۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۵۴۳۵۸۷
امام جمعه موقت اهواز:

سیاست بازی و جناح بندی سبب غفلت از دین است

امام جمعه موقت اهواز نماز را مانعی در برابر آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: تا زمانی که درگیر جناح بندی های سیاسی و انتخاباتی هستیم از دین و فرهنگ مردم غافل خواهیم ماند.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، امروز در اجلاس استانی نماز که با شعار «نماز و فضای مجازی» در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، با بیان اینکه نماز در عین بازدارندگی عاملی در ارتقای فرد و جامعه است، خاطرنشان شد: نماز در جامعه ما باید جایگاهش را پیدا کند و به صورت صحیح ادا شود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه مدیر اجرائی نباید از شرکت در نماز واهمه داشته باشد، اظهار داشت: نماز جماعت در یک اداره بهانه ای برای معطل کردن ارباب رجوع نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده راحتی و آسانی در دسترسی به اقامه نماز را بسیار مهم دانست و گفت: شهرک هایی ساخته شد که در آنها پیش بینی هایی برای ساخت مسجد در نظر گرفته نشده بود حال آنکه براساس یک تحقیق میدانی صورت گرفته هر جا که مسجدی ساخته شود میزان ناهنجاری ها به شدت پایین می آید.

وی نماز را مانعی در برابر آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: ساخت شهرک ها بدون در نظر گرفتن جایگاه مسجد نشان از این دارد که نماز هنوز جایگاهش را نیافته است.

امام جمعه موقت اهواز برپایی نمازخانه ها و مساجد در راه های ورودی شهرها را خواستار شد و اظهار داشت: در تبیین آموزه های اهل بیت به جهانیان در فضای مجازی افزون بر اینکه نتوانستیم اقدامی انجام دهیم دفاع خوبی هم نداشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده عنوان داشت: تا زمانی که درگیر جناح بندی های سیاسی و انتخاباتی هستیم از دین و فرهنگ مردم غافل خواهیم ماند و افزایش ناهنجاری ها در جامعه را خواهیم داشت.

وی اقامه نماز را کاهش دهنده طلاق و اعتیاد در جامعه دانست و گفت: با تقویت بنیان های دینی که در رأس شان نماز است نگرانی های موجود مرتبط با فضای مجازی را کم کنیم و بدانیم برپا دارنده نماز به کسی ظلم نمی کند.

امام جمعه موقت اهواز در پایان تصریح کرد: می‌ توان با تقویت بنیان‌ های دینی که در رأس آنها نماز است نگرانی های فضای مجازی را برطرف کرد./9456/پ202/ب1

ارسال نظرات