۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۵۴۳۵۷۶
حجت‌الاسلام حسناتی:

عصبانیت دشمن به خاطر پیشرفت های علمی ما است

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد گفت: اگر شاهد هستیم ایران نه‌تنها در منطقه خاورمیانه بلکه در جهان این‌گونه در حال درخشش است و دشمنان با توطئه‌ها و نقشه‌های مختلف به دنبال نابودی این نظام هستند، تنها عصبانیتشان به خاطر پیشرفت علم در این کشور است.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح چهل و یکمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای در دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد، با اشاره به تقارن افتتاح این نمایشگاه با روز پژوهش گفت: پژوهش و تحقیق کار ریشه‌ای و اصلی در هر کشوری است.

وی درباره اهمیت تحقیق و پژوهش در سند چشم‌انداز 20 ساله افزود: تا آخر برنامه چشم‌انداز 20 ساله، زمانی باقی نمانده و با وجود کارهای فراوانی که صورت گرفته هنوز نسبت به برنامه‌ها خیلی عقب هستیم و باید با سرعت و جدیت هر چه بیشتر تلاش کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد درباره اهمیت علم و پژوهش ادامه داد: در روایات است «العلم حیاه»، «العلم سلطان»، و طبق این روایات دارایی یک ملت نفت و ذخایر آن نیست بلکه دارایی اصلی هر ملتی، انسان‌های متفکر آن هستند و هیچ سرمایه‌ای هم چون عقل خداوند به بشر نداده است.

وی با اشاره به این‌که علم مقدمه قدرت و اقتدار در جهان است، بیان داشت: اگر شاهد هستیم ایران نه‌تنها در منطقه خاورمیانه بلکه در جهان این‌گونه در حال درخشش است و دشمنان با توطئه‌ها و نقشه‌های مختلف به دنبال نابودی این نظام هستند، تنها عصبانیتشان به خاطر پیشرفت علم در این کشور است.

حجت‌الاسلام حسناتی بالاترین دارایی هر کشوری را دارایی‌های فکری و فرهنگی بیان داشت و خاطرنشان کرد: اگر رییس‌جمهور آمریکا پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی را اعلام می‌کند و اگر عربستان به عنوان خادم الحرمین در بیاناتی ضد و نقیض خود را همگام با این طرح معرفی می‌کند، برای نابودی نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: ایرانی غیرتمند حاضر نیست ذره‌ای از کرامتش کم شود، و طبق فرمایش خداوند، در برابر تمام مستکبرین با تمام قدرت می‌ایستد و برای بازدارندگی دشمنان از قدرت نظامی‌اش استفاده می‌کند ولی هیچ‌گاه جنگ‌طلب نبوده و نیست چون هیچ نظامی اخلاقی‌تر از نظام اسلامی در جهان وجود ندارد.

امام‌جمعه نجف‌آباد با اشاره به تأکیدات رهبری درباره تولید علم و بحث اقتصاد دانش‌بنیان افزود: برای رسیدن به اقتصاد دانش‌بنیان باید از همین مراکز آموزشی شروع کنیم و همان‌گونه که این انقلاب در طول 8 سال دفاع مقدس بر روی دوش جوانان بود، امروز نیز باید با اعتماد به این قشر آن‌ها را وارد عرصه‌های مدیریتی و علمی کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هر جا به جوانان اعتماد کردیم، باعث آبروی این ملت و نظام شدند هم چون بحث هسته‌ای که امروز به عنوان یکی از ابرقدرت‌های جهان در بحث هسته‌ای شناخته شده‌ایم.

حجت‌الاسلام حسناتی در پایان گفت: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم با همه مستکبران عالم در حال نبرد هستیم و اقتدار و علم ایران در یک‌طرف و جهالت، تهمت و پیمان‌شکنی دشمنان در سمت دیگر میدان نبرد است و این ملت در سایه وحدت و پشتوانه الهی هر روز مستحکم‌تر خواهیم شد./1306/پ202/ب1

ارسال نظرات