۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۵۴۳۵۵۷
آیت الله طباطبایی نژاد:

مهم ترین رسالت حلقه های صالحین پاسخگویی به شبهات است

نماینده ولی فقیه در اصفهان در جلسه آموزشی مربیان حلقه های صالحین سپاه صاحب الزمان (عج) بر لزوم پاسخگویی به شبهات ایجاد شده و ایجاد بستر مناسب برای بیان سؤالات تأکید کرد.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در جلسه آموزشی سر مربیان حلقه های صالحین سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان خاطرنشان کرد: حلقه های صالحین باید مانند حلقه های امام صادق (ع) باشند که در جهت رفع شبهه از جامعه اسلامی باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نباید به گونه ای عمل کنیم که مردم جرأت پرسیدن سؤال نداشته باشند، امام صادق (ع) شاگردان خود را در زمینه های مختلف تربیت می کردند و آنها را وارد حلقه های دشمنان می فرستادند تا سؤالات آنها را بشنوند و پاسخ دهند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان این مطلب که اصول عقاید را باید افراد با استدلال بپذیرند، افزود: زیبا ترین کاری که می توان برای ایجاد بستری آزاد برای مطرح شدن سؤالات انجام داد، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی است، مبادا در برخورد با سؤالات مردم و جوانان روشی اتخاذ کنیم که از مسجد و اسلام فراری شوند.

وی به روش امام حسن عسکری در پاسخگویی به یک معاند اشاره کرد و گفت: به امام خبر دادند که شخصی در بغداد کرسی درس گذاشته و به قرآن اشکال می گیرد، حضرت یکی از شاگردان خود را به جلسه درس او فرستادند و هنگامی که استاد معاند ایجاد شبهه می کرد، این شخص نیز تأیید می کرد و چند شبهه دیگر را مطرح کرد، این ارتباط تا جایی پیش رفت، که استاد معاند از وی خواست تا در نوشتن کتابش به او کمک کند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: این شاگرد امام حسن عسکری(ع) هنگام نوشتن کتاب به روشی غیر مستقیم پاسخ شبهات را می گفت، استاد معاند در پایان به همراه شاگرد امام (ع) کنار شط رفتند و کتاب را در آب انداخت.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: یکی از روشهای تبلیغ دین، تبلیغ عملی است، از این رو بکوشید به آنچه به اعضای حلقه های خود می آموزید ابتدای امر عامل باشید.

وی بر استفاده از ظرفیت بازنشستگاه سپاه تأکید کرد و گفت: کسانی که وارد سپاه و بسیج می شوند، مانند دیگر کارمندان نیستند که پس از گذشت 30 سال خدمت کارشان تمام شود، چون هدف آنها الهی است و در این 30 سال تجربه های بسیاری به دست آورده اند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: کار برای خدا بازنشستگی و تمامی ندارد، این افراد کسانی هستند که قبل از انقلاب و زمان جنگ را تجربه کرده اند و این تجربیات ارزشمندی است که جز از طریق این افراد منتقل نخواهد شد.

آیت الله طباطبایی نژاد، یکی از نشانه های بارز یک بسیجی را حضور در مسجد و نماز جماعت دانست و گفت: حتی اگر از نظر کسی امام جماعت صلاحیت لازم را نداشته باشد، باید برای حفظ وحدت در نماز شرکت کند و بعد نمازش را مجدد ادا کند.

وی حرکت اربعین را یکی از نشانه های صدور انقلاب دانست و افزود: زمانی ما و عراق در برابر هم قرار داشتیم اما الان در کنار هم و حتی با حضور مسلمانان سوری و افغان در مقابل دشمن مشترک می ایستیم./1305/پ202/ب1

ارسال نظرات