۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۵۴۳۵۴۸
در محل مصلای قدس قم؛

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مراکز حوزوی افتتاح شد

چهارمین نمایشگاه دستآوردهای پژوهشی مراکز حوزوی با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و جمعی از اساتید و پژوهشگران در قم افتتاح شد.
افتتاح نمایشگاه دستاورهای پژوهشی حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مراکز حوزوی با حضور آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، حجت الاسلام والمسلمین میر معزی معاون پژوهشی حوزه علمیه، حجت الاسلام والمسلمین قوامی امام جمعه پردیسان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و جمعی از اساتید و پژوهشگران حوزه و دانشگاه در مصلای قدس برگزار شد.

آیت الله اعرافی در این مراسم هفته پژوهش را فرصت مناسبی برای استخراج دستآوردها و ایده های پژوهشی از محققان و مراکز حوزی عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه می تواند محل خوبی برای گردهم آوردن محققان و پژوهشگران حوزی باشد تا بتوانیم از نظرات آن ها برای تدوین برنامه پنج ساله بعدی حوزه های علمیه استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ما بایستی یک علم سنجی با استفاده از موازین دقیق و بومی حوزوی انجام دهیم تا جایگاه کنونی حوزه در تولید علم مشخص شود و بتوانیم برای آینده نیز برنامه ریزی لازم را انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین میر معزی معاون پژوهشی حوزه علمیه نیز در این مراسم  با بیان این که پژوهش فرآیند جستجوی روشمند و مستند برای پاسخ پرسش های جدید است، بیان کرد: در محیط های دانش اگر پژوهش رخ ندهد حتما با رکود مواجه خواهد شد و حوزه که مهد تولید علوم اسلامی است از این موضوع مهم مستثنی نخواهد بود.

وی با بیان این که یکی از مهم ترین موضوعاتی که بایستی در حوزه مورد توجه قرار گیر نظام آموزشی مبتنی بر پژوهش محور است، تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم تا پژوهش های حوزه را به سمت پاسخگویی به نیازهای روز جامعه و جهان اسلام سوق دهیم.

گفتنی است، چهارمین نمایشگاه دستآوردهای پژوهشی مراکز حوزوی با حضور بیش از 60 مرکز و مؤسسه حوزوی  از 25 آذرتا سی ام آذر ماه در مصلای قدس میزبان علاقه مندان خواهد بود.

آخرین باری که دستاوردهای پژوهشی مراکز حوزوی در معرض دید عموم و پژوهشگران قرار گرفت، مربوط به سال ۸۹ و سفر رهبر معظم انقلاب به شهر مقدس قم بود./858/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات