۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۵۴۳۵۲۱
حجت الاسلام دانشمند:

محبوبيت و شهرت افراد در اختيار خدا است

محقق و پژوهشگر حوزه علميه گفت: شهرت در اختيار من و شما است، اما محبوبيت در اختيار من و شما نيست بلكه دست خدا است، ‹‹وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ›› عزت و ذلت دست خدا است و قلبها و دلها به دست خدا است.
حجت الاسلام مهدي دانشمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام مهدي دانشمند جمعه شب در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام حاج شيخ حسينعلي حقيقيان بيدگلي در مسجد اعظم محقق شهرستان آران و بيدگل، گفت: واجب نيست دست به كارهايي بزنيم كه همه ما را بشناسند، اگر اعتبار و آبرويي را كسب كرديم، حفظ اين آبرو و اعتبار واجب است.

وي با بيان اينكه اگر كسي براي شخصيت و شأنيت خود احترام قائل باشد در دنيا و آخرت لطمه نمي بيند، افزود: اگر كسي بخواهد به شخصيت و شأنيت خود به هر دليلي لطمه بزند و قصد داشته باشد زودتر از زمان مقرر مشهور شود مانند غنچه اي است كه آن را به زور باز كنيد، خيلي زود پژمرده مي شود.

حجت الاسلام دانشمند گفت: حالا كه خدا ما را شيعه اهل بيت(ع) خلق كرده است، صحيح نيست كه ما بخواهيم در دنيا آبرو ريز اهل بيت(ع) باشيم و روز قيامت وقتي پرده ها برداشته مي شود و نقاب ها كنار زده مي شود و خادم و خائن معلوم مي شود و صادق و دروغگو مشخص مي شود، آبروي ما برود و جهنمي شويم.

محقق و پژوهشگر حوزه علميه ادامه داد: امروز عقل برخي به چشم آنها است، وقتي يك قاري قرآن اشتباه كند جلسه قرآن را ترك مي‌كنند، وقتي يك هيأت مذهبي خطا كند با امام حسين(ع) قهر مي كنند و يا وقتي يك روحاني اشتباه كند، منكر اسلام و دين مي شوند.

وي افزود: اگر تأكيد مي شود اسلام خود را از نهج البلاغه بگيريد به اين معنا نيست كه شخصا برويد نهج البلاغه بخوانيد، چرا كه نهج البلاغه استاد و عالم و ملا مي خواهد و كلام اميرمومنان(ع) و قرآن بايد چارچوب فكري ما را درست كند.

حجت اسلام دانشمند گفت: اگر مربي اصلي شما اهل بيت(ع) باشد چنانچه يكصد روحاني هم منحرف شود، ما نبايد به دين خود  شك كنيم، اما كسي كه از اهل بيت(ع) حرف مي زند اما عمل او بر خلاف اهل بيت است، بايد متوجه باشيد چه چيزي را مي گويد نه اينكه ببينيد چه كسي مي گويد.

وي افزود: اگر يك روحاني از قرآن مي گويد، مخاطب آن بايد به قرآن توجه داشته باشد تا اگر يك روحاني راه را اشتباه رفت به قرآن شك نكنيد، چرا كه ما هيچكدام از روحانيان معصوم نيستيم ما نيز مانند بقيه مردم هستيم و اشتباه مي كنيم و اشتباه برداشت مي كنيم و گاهي عصباني و متكبر مي شويم، همه امام راحل و علامه طباطبايي و سيد بحر العلوم و شيخ مفيد و علامه حلي نيستند.

حجت الاسلام دانشمند گفت: من ضد انقلاب نيستم اما ضد خيلي از انقلابي نما ها هستم كه براي انقلاب كيسه دوخته اند و مي خواهند به نام انقلاب به دكان خودشان برسند، من با آنها مشكل دارم، من ضد ولايت فقيه نيستم، من فدايي ولي فقيه هستم و فدايي ولايت فقيه هستم، اما آنهايي كه دكان باز كرده اند و به دنبال اهداف خودشان هستند با آنها مشكل دارم.

وي افزود: شهرت در اختيار من و شما است، اما محبوبيت در اختيار  من و شما نيست بلكه در اختيار خدا است، ‹‹وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ›› عزت و ذلت دست خدا است و قلبها و دلها به دست خدا است و در همين آران و بيدگل طي 30 سال گذشته روزي نبوده كه براي من شيطنت نكنند، اما من هرموقع آمدم آران و بيدگل از من استقبال كردند.

حجت الاسلام دانشمند اظهار داشت: ملائكه به كساني كه مي خواهند به جنگ خدا بروند در دو جا مي خندند، يكي زماني كه خدا مي خواهد به يكي عزت بدهد اما برخي مي خواهند او را ذليل و كوچك كنند و يكي هم زماني كه خدا مي خواهد يكي را زمين بزند چون حق اش است كه به زمين بخورد، اما برخي قصد دارند او را باد كنند، ملائكه مي خندند.

محقق و پژوهشگر حوزه علميه با بيان اينكه در زندگي به خود رحم كنيد، گفت: تلاش كنيد گرفتار شرك و كبر و حسد و ريا و نفاق نشويد كه نابود خواهيد شد، چرا كه ابليس شش هزار سال آخوند ملائكه بود و پيش نماز ملائكه بود و به خودش رحم نكرد و گرفتار حسادت و كبر شد و سرنگون و رانده شد تا ابليس شد.

وي ادامه داد: در برخي روايات آمده است ابليس معلم ملائكه بود به ملائكه ذكر ياد مي داد، اما قدر خود را ندانست و سقوط كرد و چون به خودش رحم نكرد به زمين خورد و ما هم بايد به خودمان رحم كنيم تا به زمين نخوريم./1307/پ202/ب1

ارسال نظرات