۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۵۴۳۵۱۹
امام جمعه موقت اصفهان:

امیرمؤمنان مصداق بارز خلیفة الله هستند

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان این که امیرمؤمنان(ع) مصداق بارز خلیفه الله هستند، گفت: آخرین روحی که در وجود هیچکدام از مخلوقات به جز انسان وجود ندارد، روح کلی الهی است، وجود این روح انسان را مسجود ملائکه کرد؛ تربیت این روح چهارم سبب خلیفه الله شدن انسان می شود.
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: پرورش روح انسان را به جایگاه های رفیعی می رساند.

وی در ادامه مباحث مربوط به خداشناسی و نشانه های خداوند در عالم آفرینش افزود: عظمت و پیچیدگی روح نمایان کننده وجود خالقی مافوق بشر است چرا که انسان از شناخت اجسام و مواد به صورت کامل عاجز است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی خاطرنشان کرد: شعور نباتی گیاهان سبب تغییر رفتار و عملکرد گیاه به واسطه نوع رفتار انسان یا انسان هایی است که نزدیک آن قرار دارند؛ از نظر علمی ثابت شده است که مولکول های آب در اثر مواجه شدن با کلام غلط و کلام صحیح، رفتار دو گانه ای از خودشان نشان می دهند و این مسأله واقعاً تعجب برانگیز است.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: در سوره نمل خداوند از برخورداری شعور حیوانی یک مورچه پرده برمی دارد، نکته تفسیری در داستان رویارویی بزرگِ مورچه ها و حضرت سلیمان(ع) وجود دارد که بزرگِ مورچه ها خطاب به حضرت سلیمان(ع) می گوید نکند سپاهی که خداوند در اختیارت قرار داده سبب مغرور شدنت بشود.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: یکی از سپاهیانی که به اذن الهی در اختیار حضرت سلیمان(ع) قرار داشت، سپاهی از پرندگان بود و این مسأله نمایان کننده برخورداری حیوانات از شعور حیوانی است.

وی خاطرنشان کرد: در صدر اسلام زمانی که پیامبر(ص) برای مردم سخنرانی می کردند، مقرر بود که بر ستونی تکیه می دادند، بعد از مدتی تعداد مسلمانان زیاد شد و فرد نجّاری منبری برای سخنرانی کردن پیامبر(ص) ساخت و حضرت رسول با دیدن آن منبر مسرور شدند و برای سخنرانی بر فراز منبر قرار گرفتند و وقتی می خواستند سخنرانی کنند، یکمرتبه صدای ناله ای فضای مسجد را فرا گرفت، مردم با شنیدن صدای ناله تعجب کردند، پیامبر(ص) فرمودند این صدای ناله آن ستون است که به دلیل فاصله افتادن بین من و او، ناله اش بلند شده است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان این که امیرمؤمنان(ع) مصداق بارز خلیفه الله هستند، افزود: انسان از چهار نوع روح برخوردار است، روح نباتی، روح حیوانی، روح نفس قدسی و آخرین روحی که در وجود هیچکدام از مخلوقات به جز انسان وجود ندارد، روح کلی الهی است، وجود این روح انسان را مسجود ملائکه کرد؛ تربیت این روح چهارم سبب خلیفه الله شدن انسان می شود.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان اذعان کرد: روح انسان نیاز به پرورش دادن دارد و کسی که روحش پرورش یابد، به جایگاه های رفیعی خواهد رسید./867/پ202/ب1

ارسال نظرات