۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۴۳۴۹۹
با هدف تجلیل از برترین های امور پژوهشی صورت می گیرد؛

برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره علامه حلی در استان چهارمحال و بختیاری

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری گفت: مراسم اختتامیه جشنواره علامه حلی ویژه حوزه علمیه برادران و خواهران این استان با هدف تجلیل از برترین های امور پژوهشی در شهرکرد برگزار می شود.
سیدمحمد احمدی

حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه به لطف الهی جشنواره علامه حلی جایگاه خود را در بین طلاب به خوبی پیدا کرده است، گفت: رشد کمی و کیفی این جشنواره در استان هر ساله چشمگیر و قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه امسال فراخوان دهمین جشنواره علامه حلی در استان اعلام شد که به لطف الهی مورد استقبال خوب طلاب و روحانیون قرار گرفت، افزود: این جشنواره در راستای گسترش فرهنگ پژوهش و تقدیر از پژوهشگران حوزه‌ های علمیه از سوی معاونتهای پژوهش مدیریت حوزه‌ های علمیه برادران و خواهران برگزار می‌ شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه این جشنواره صبح روز شنبه 25 آذرماه برگزار می شود، اظهار کرد: در این مراسم از افرادی که آثار آنها جزء آثار برگزیده قرار گرفته است تجلیل به عمل خواهد آمد.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه در مراسم اختتامیه جشنواره علامه حلی استان، حجت الاسلام والمسلمین نکونام، امام جمعه شهرکرد نیز حضور خواهند داشت، اظهار کرد: این مراسم فردا در سالن اجتماعات بسیج دانش آموزی استان از ساعت 9 صبح برگزار می شود.

مدیر حوزه علمیه برادران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیش از 400 اثر به دبیرخانه این جشنواره از سوی طلاب و روحانیون استان ارسال شد، گفت: از این تعداد اثر علمی، 210 اثر از حوزه علمیه خواهران استان و 205 اثر از حوزه علمیه برادران بوده است.

این مقام مسؤول با اشاره به نتیجه نهایی ارزیابی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره تصریح کرد: پس از ارزیابی گروه‌ های تخصصی 14 اثر برگزیده برای رقابت در جشنواره کشوری و 27 اثر شایسته تقدیر انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه آثار ارسالی در قالب پایان نامه، مقاله، کتاب و تحقیق پایانی بوده است، افزود: برگزاری چنین جشنواره هایی در راستای تقویت و رشد جایگاه امور پژوهشی در بین طلاب و حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام احمدی با تأکید بر اینکه باید امور پژوهشی جزء مهمترین اولویتهای حوزه های علمیه قرار گیرد، ابراز کرد: اگر امور پژوهشی جایگاه خود را در حوزه پیدا کند، به یقین سبب رشد علمی طلاب خواهد شد؛ باید همه ظرفیتها برای ارتقاء امور پژوهشی در همه ابعاد به کار گرفته شود./9457/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات