۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۵۴۳۴۸۸
با سخنرانی ‌آیت الله میرباقری؛

نخستین نشست كانون روحانيان خادميار حوزه‌های علميه خواهران برگزار شد

نخستین نشست كشوری كانون روحانيان خادميار حوزه های علميه خواهران با سخنرانی ‌آیت الله میرباقری در مشهد برگزار شد.
خادمیاران خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اختتامیه نخستین نشست تخصصی خادمیاران خانواده ساسر کشور امروز در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار شد.

آیت الله میرباقری در این نشست گفت: یکی از مهمترین وظایف مبلغان و خادمیاران خانواده، رفع و پاسخگویی شبهات است.

وی ادامه داد: اعتکاف یک تجربه معنوی است که در یک بازه زمانی سه روزه انسان خودش را از تعلقات دنیایی و مادی جدا می کند و فرد انس با خدا را تجربه می کند، حج نیز سیر و هجرتی به سوی خدا و انس با خداوند است.

این کارشناس مذهبی افزود: زیارت این است که انسان به سمت خدا حرکت کند و سیر او در جهان امام است، با دقت در پایان زیارت امام رضا(ع) لقاء الله مطرح می شود، کسی که خوب زیارت می کند و زائر باشد، با امام انس پیدا می کندکه تجربه ای باطنی است.

آیت الله میرباقری بیان داشت: امام در افق عالم است، گاه پرتو وجود انسان را نورانی می کند، امام در عین اینکه به ما نزدیک است در مقام عالی است و تجربه حضور حق با تجربه امام که وجه الله است، برابر است.

وی خاطرنشان کرد: همان طور که امام علی(ع) می فرمایند: «نماز مثل چشمه ای است که هر روز پنج مرتبه شخص خود را در آن می شوید و پاک می شوند.» زائر قبور مطهر اهل بیت هم به همین صورت در هربار زیارت باید قلب خود را از هر آنچه که به آن متعلق است، جدا کند.

آیت الله میرباقری در پایان گفت: انسان زائر باید زیارت و معنویت متاثر از آن را وارد زندگی اش کند و فراموش نکند هدفش در این راه و زیارت چه بوده است.

شایان ذکر است در این مراسم صفاهندی، در ابطه با شناسایی حرم و تاریخچه آن مباحثی را آموزش داد./9705/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات