۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۵۴۳۴۸۱
در بخش تعامل حوزه های علمیه و آموزش پرورش؛

استان مرکزی به عنوان کمیته برتر و قطب اول کشوری انتخاب شد

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مركزي گفت: در یازدهین نشست هم اندیشی حوزه علمیه و آموزش و پرورش در قالب ستاد همکاری ها، استان مرکزی به صورت قطبی و کشوری به عنوان استان فعال انتخاب شد.
 معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مركزي

حجت الاسلام علی شفیعی معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مركزي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: در یازدهین نشست هم اندیشی حوزه علمیه و آموزش و پرورش در قالب ستاد همکاری ها، استان مرکزی به صورت قطبی و کشوری به عنوان استان فعال انتخاب شد.

 معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مركزي با بیان اینکه کشور دارای پنج قطب است، اظهار داشت: بزرگ ترین قطب کشور متشکل از استان های تهران، قم، مازندران، گیلان، قزوین، البرز و مرکزی است که استان مرکزی در سال جاری، رتبه یک کشور را از نظر کمی و کیفی، ارزیابی های شاخص و برنامه ها به دست آورد.

حجت الاسلام شفیعی ادامه داد: استان مرکزی در سطح کشوری نیز، به سبب تعاملات مناسب میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش موفقیت هایی کسب کرد. 

 معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مركزي هدف از این نشست را بررسی راه های اجرایی و عملیاتی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و گفت: مشورت و هم اندیشی در رابطه با ارائه راهکارهایی در راستای اجرای سند تحول بنیادین که یک سند بالا دستی نیز هست انجام شد.

حجت الاسلام شفیعی افزود: استان مرکزی با حضور حجت الاسلام حاجی پور مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، شیرخانی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان و اینجانب به عنوان جایگزین مدیر حوزه علمیه برادران در این نشست شرکت کرد.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مركزي با اشاره به بخشی از سخنرانی آیت الله اعرافی، بیان کرد: تاکید ایشان بر این بود که حوزه های علمیه در بحث نظریه کلان تعلیم و تربیت و تدوین راهبردهای تربیتی می توانند به آموزش و پرورش یاری رسانند.  

 حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه چهار کمیسیون در یازدهین نشست هم اندیشی حوزه علمیه و آموزش و پرورش در قالب ستاد همکاری ها برگزار شد، اظهار داشت: کمیسیون اول، مخصوص حوزه های علمیه برادران بود که با ۳۳ مدیر به بررسی ظرفیت سند تحول بنیادین در عرصه همکاری ها، آسیب شناسی طرح امین و بررسی نقاط ضعف و قوت آن و بررسی برنامه های حوزه های علمیه برای پاسخ به نیاز آموزش و پرورش پرداختند. 

وی بیان کرد: کمیسیون دوم با حضور مسؤولان دفاتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و با هدف بررسی نقش دفاتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در پیشبرد اهداف کمیته های همکاری شهرستان ها و مناطق و بررسی نقش ائمه جمعه شهرستان ها و مناطق در تقویت کمیته همکاری ها برگزار شد. 

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مركزي در رابطه با کمیسیون سوم، گفت: کمیسیون سوم با حضور دبیران کمیته های استانی و معاونان پرورشی ادارات آموزش و پرورش در راستای آسیب شناسی تفاهم نامه برنامه های کمیته های استانی و شهرستانی، بررسی نحوه فعال تر شدن کمیته های همکاری در شهرستان ها و مناطق و بررسی شیوه های نظارت و ارزیابی از فعالیت های کمیته های استانی و شهرستانی برگزار شد.  

حجت الاسلام شفیعی افزود: کمیسیون چهارم نیز متعلق به حوزه های علمیه خواهران بود که با هدف بررسی ظرفیت سند تحول بنیادین در عرصه همکاری ها، آسیب شناسی طرح امین و بررسی نقاط ضعف و قوت آن و بررسی برنامه های حوزه های علمیه برای پاسخ به نیاز آموزش و پرورش برگزار شد. 

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مركزي با اشاره به انتخاب دبیر برای هر کمیسیون و جمع بندی مطالب بر اساس اولویت ها، اظهار داشت: در مراسم اختتامیه، گزارشی حاوی اهم مطالبی که باید در راستای این موضوعات به عنوان مصوبه پیگیری و به حوزه علمیه و آموزش و پرورش اعلام شود، ارائه شد و جمع بندی صورت گرفت. 

حجت الاسلام شفیعی گفت: پایان بخش برنامه ها رونمایی از کتاب لحظه های نورانی سه و تجلیل از دبیران فعال استان ها بود. 

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان مركزي با اشاره به اینکه استان مرکزی در زمینه تعامل حوزه و آموزش و پرورش نسبت به سایر استان ها دارای مشکلات کمتری است، بیان کرد: یکی از موضوعاتی که فراگیر بوده و تمام استان ها به آن اذعان دارند، بحث های حمایتی و مشکلات بودجه ای است که به صورت کلی در کمیسیون های مختلف مطرح شد و یکی از مصوبات جدی حمایت از تفاهم نامه ها و مفاد آن ها بود، دنبال کردن، راهبردهای مشخص و واحدی برای اعزام و متمرکز کردن برنامه های تربیتی فرهنگی از طریق نشست، هم افزایی و هم پوشانی از دیگر موارد و مشکلات مطرح شده بود./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات