۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۴۳۴۵۰
امام جمعه خرم آباد:

وحدت حوزه و دانشگاه استراتژی مهم نظام اسلامی است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه استراتزی مهم انقلاب وحدت حوزه و دانشگاه است، گفت: با تبیین و تقویت این مهم می توان در عرصه های مختلف کشور نقش آفرین شد.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامی داشت هفته پژوهش گفت: پژوهش و تحقیقات علمی از اساسی ترین نیازهای بشر برای پیشرفت و تعالی است.

پژوهش اساس پیشرفت است

وی پیشرفت های جامعه امروز را در سایه پژوهش دانست و افزود: برای موفقیت در عرصه پژوهش باید پژوهش های ما از نوآوری و خلاقیت برخوردار بوده و بر اساس نیازهای جامعه باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه در پژوهش باید ارتباط بین مراکز صنعت و دانشگاه وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید اعتبارات پژوهشی در مسیر صحیح قرار گیرد.

حمل و نقل در اقتصاد کشور نقش آفرین است

امام جمعه خرم آباد در ادامه با اشاره به ۲۶آذر ماه و روز حمل و نقل عنوان داشت: حمل و نقل با توجه به نقشی که در جا به جایی کالا، مسافر و انرژی دارد، نقش زیربنایی در اقتصاد کشور دارد.

وی در ادامه حمل و نقل را نیروی محرکه پیشرفت عنوان کرد و اظهار داشت: استفاده از حمل و نقل عمومی را فرهنگ سازی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه از حمل و نقل جاده ای بهره مند هستیم، از حمل و نقل ریلی بی بهره هستیم و  حمل و نقل هوایی نیز که از وضعیت خوبی برخوردار نیست، افزود: مسؤولان باید این امر را جدی بگیرند.

وی در ادامه به 27 آذر ماه روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره و عنوان کرد: دانشگاه و حوزه دو نهاد علمی و فرهنگی و مغز متفکر جامعه بوده و مسأله وحدت حوزه و دانشگاه از مهم ترین استراتژی های انقلاب اسلامی ایران است.

شهید مفتح منادی وحدت حوزه و دانشگاه بود

امام جمعه خرم آباد شهید مفتح را منادی وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد و ادامه داد: امام راحل و شهید مفتح در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه زحمت زیادی کشیدند و در مقابل یکی از سیاست های استعماری استعمارگران ایجاد اختلاف بین حوزه و دانشگاه است که باید هوشیار باشیم.

آزادی دو جاسوس، هدف سفر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران

وی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران خاطرنشان کرد: سیاست انگلیس «تفرقه بیانداز و حکومت کن» بوده است و انگلستان یکی از کشورهایی است که همیشه علیه ایران توطئه کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه انگلیس در تمام دوران اخیر جاده صاف کن آمریکا بوده است، اظهار داشت: امروز وزیر خارجه انگلیس به ایران می آید که دو نفر جاسوس را آزاد کند و مسؤولان باید حواسشان جمع باشد و منافع خود را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس مرگ صلح و سازش در خاورمیانه را رقم زد، افزود: دنیا این اقدام ترامپ را اقدامی تأسف بار، تحریک آمیز، التهاب آور و نقض حقوق مردم فلسطین می داند./9459/پ202/ب۲

ارسال نظرات