۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۵۴۳۴۴۹
امام جمعه اردبیل:

اقدام اخیر ترامپ با هدف برتری اسرائیل در مذاکرات صلح بود

امام جمعه اردبیل گفت: با انقراض داعش، آمریکا و اسرائیل فهمیدند که موضوع فلسطین دوباره مطرح و مذاکره برای صلح باز خواهد شد و به همین دلیل ترامپ خواست با طرح مرکزیت قدس پیش شرط مذاکره را فراهم کرده و دست اسرائیل را بالاتر قرار دهد.
آیت الله عاملی، امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، خاطرنشان کرد: وهابی های داعشی مهمترین حاشیه امنیتی را برای اسرائیل درست کرده بودند.

وی ادامه داد: با انقراض داعش، آمریکا و اسرائیل فهمیدند که موضوع فلسطین دوباره مطرح و مذاکره برای صلح باز خواهد شد و به همین جهت ترامپ خواست با طرح مرکزیت قدس پیش شرط مذاکره را فراهم و دست اسرائیل را بالاتر قرار دهد.

امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: به همین جهت به محض اعلان ترامپ، نتانیاهو فورا مصاحبه کرد و گفت؛ شرط مذاکره، اعتراف به مرکزیت قدس برای اسرائیل است و از این معلوم می شود که قبلا تبانی کرده اند.

وی افزود: از طرفی شکست آمریکا در سوریه صهیونیست ها را به شدت عصبانی کرده است. آنها می گویند ترامپ بدتر از بقیه روسای جمهور آمریکا عمل کرده و نفوذ ایران تا بیخ گوش اسرائیل رسیده و حزب الله نه تنها توسط داعش از بین نرفت بلکه با حضور در سوریه قوی تر و با تجربه تر شد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، اظهار داشت: ترامپ احتیاج به جبران و استماله قلب صهیونیست ها داشت و از این رو از سر عجز، مرکزیت قدس را برای اسرائیل اعلام کرد.

وی ادامه داد: علت اینکه ترامپ انتقال مرکزیت را 6 ماه به تعویق انداخت برای سنجش افکار عمومی جهان اسلام است و آنها می خواهند بدانند عکس العمل عالم اسلام نسبت به این تصمیم چیست تا بر اساس میزان واکنش ها، برنامه های خود را ادامه یا متوقف کند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، بیان داشت: آنها برای آینده برنامه ریزی کرده اند و این مقدمه است زیرا می خواهند در آینده قدس کلا یهودی نشین باشد و با صراحت می گویند قدس نه تنها پایتخت اسرائیل بلکه پایتخت سیاسی و دینی یهودیان جهان است.

آیت الله عاملی، افزود: آنها در نظر دارند در آینده فلسطین را به صحرای سینا منتقل کنند تا به خیال خودشان از غائله فلسطین و از جنگ 70 ساله خلاص شوند و به همین جهت اعتراض و فشار باید در حد اعلی ادامه پیدا کند.

امام جمعه اردبیل، افزود: فشار عالم اسلام در این هفته آن قدر زیاد شد که آمریکا مجبور شد اعلام کند که ما با مشورت حکام مصر و عربستان این کار را انجام داده ایم، جمعی از مردم اسرائیل به ترامپ نامه نوشته اند و در آن نامه با اشاره به حاکمیت فضای سنگین بر علیه اسرائیل در کشور های اسلامی و غیر اسلامی آورده اند؛ ما از شما این لطف را برای اسرائیل نمی خواهیم.

آیت الله عاملی، خاطرنشان کرد: تجمع خاخام های ضد صهیونیست در واشنگتن علیه انتقال پایتخت با شعار "ما قبر خودمان را کندیم" از یک واقعیت حکایت می کرد.

وی همچنین با اشاره به هجمه بسیار سنگین علیه حکام عرب از طرف ملت های خودشان گفت: ترامپ به روسای دولت های عربی اجازه محکومیت و استنکار داده تا فضای ملتهب بر علیه آنها قدری آرام شود و تظاهرات مصریان در جمعه گذشته با پلاکارد "عذرا یا قدس فان من یحکمنا صهیونی" یعنی: عذر میخواهیم ای قدس که حاکمان ما افراد صهیونیست هستند) حکایت از یک واقعیت بسیار تلخ دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان، ادامه داد: جای تاسف است که بن سلمان به محمود عباس پیام فرستاده که دو ماه فرصت دارد تا شهرک ابودیس در شرق قدس اشغالی را به عنوان پایتخت فلسطین بپذیرد و الا مجبور به استعفا خواهد بود.

وی افزود: از این اقدام وقیحانه سعودی ها به خوبی معلوم می شود که چه دولتی در امور دولتهای منطقه دخالت می کند. هفته گذشته حکام کشورهای عربی به خاطر عجز و خیانت تحت شدیدترین اعتراض از طرف ملت های خود بودند. ترامپ با یک اقدام تمام خوش خدمتی های آنها را بر باد داد.

آیت الله عاملی، ادامه داد: بر فرض انتقال مرکزیت اسرائیل به قدس این انتقال ذره ای در تقویت اسرائیل یا مشروعیت این کشور جعلی یا کم شدن مشکلات آن تاثیر نخواهد داشت و به همین جهت کار ترامپ کاملا بی فایده و بی منطق و غیرعقلانی است و او با این کار بی فایده به هم پیمانان عرب خود پشت پا زد و ثابت کرد که روی ارتباط با آمریکا نمی توان حساب کرد.

امام جمعه اردبیل در ادامه، تصریح کرد: از مدیریت ارشد استان تشکر می کنم که علاوه بر بودجه امسال، یکصد میلیارد تومان برای راه آهن اردبیل تامین کردند و علاوه بر آن تخصیص هر دو مبلغ صد در صد شد.

وی افزود: همچنین از دولت محترم تشکر می کنم که بالاخره راه آهن اردبیل را جزو راه آهن های اولویت دار کشور در سال جدید قرار داد.

امام جمعه اردبیل، بیان داشت: با اعتبارات موجود می توان صورت حساب و عملکرد 300 میلیارد تومان را به دولت ارائه کرد. از 120 میلیارد اعتبار مورد نیاز، 40 میلیارد ریال برای ریل گذاری و 80 میلیارد ریال برای ابنیه فنی و زیرساخت است.

وی با اشاره به تفاهم ایران و انگلیس برای همکاری در زمینه درمان سرطان و احداث مراکز جدید درمانی تا سقف یک میلیارد و هشتصد میلیون یورو از مسؤولان خواست با توجه به رقم بالای سرطان در استان، تلاش کنند یکی از مراکز فوق در اردبیل احداث شود./937/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات