۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۵۴۳۴۳۷
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه:

حمایت مالی از حوزه های علمیه در اولویت خیران باشد

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه گفت: مردم باید از نظر مالی به حوزه‌های علمیه کمک کنند؛ چراکه حوزه‌ها تنها با کمک‌های مردمی اداره می‌شوند و بودجه دولتی ندارند.
حجت الاسلام ارجمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام جواد ارجمندی امروز در مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) در  مصلای ارومیه با اشاره به جایگاه طلبگی در اسلام اظهار داشت: طبق آیات قرآن و روایات از معصومین(ع) بهترین خدمت‌کنندگان خداوند دعوت کنندگان به سوی او هستند و بهترین دعوت کنندگان کسانی هستند که بیش از همه خداوند را یاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه طلبه‌ها با یادگیری احکام و علوم دینی مردم را به سوی خدا و اسلام دعوت می‌کنند، ادامه داد: خداوند برای هدایت بشر پیامبران و ائمه اطهار را برگزید و پس از آنان نیز در عصر غیبت طلبه‌ها و روحانیان این وظیفه را برعهده دارند و بدین ترتیب باید گفت که خداوند همه امکانات را برای عبودیت و هدایت انسان‌ها در اختیار آنان قرار داده است.
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه اضافه کرد: افرادی که علم خود را در اختیار دیگران قرار می‌گذارند از جایگاه و ارزش بالایی برخوردار هستند چرا که مردم از سفره معنویت و دانش آنان بهره می‌برند.
وی با بیان اینکه امروزه سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در همه زمینه‌های اجتماعی، سیاسی، علمی و ... صورت می‌گیرد، تصریح کرد: بهترین سرمایه‌گذاری آن است که برای سلامت روانی و روح انسان‌ها انجام شود زیرا در این صورت دیگر لازم نیست هزینه‌های بسیار برای درمان بیماری روحی و روانی در جامعه صرف شود.
حجت‌الاسلام ارجمندی با اشاره به انتقاد عده‌ای مبنی بر عمامه‌گذاری در روز جمعه  عنوان کرد: زمان اقتضا می‌کند تا جایگاه و روش عمامه‌گذاری دوباره مطالعه شود، چه روزی بهتر از روز جمعه به عنوان سید ایام و روز ظهور امام زمان(عج) وجود دارد، در این روز مسلمانان در همه جای دنیا برای تقرب به سوی خدا در مکان‌های برگزاری نماز جمعه تجمع می‌کنند. 
وی با اشاره به فلسفه برگزاری عمامه‌گذاری در روز جمعه خاطرنشان کرد: فلسفه عمامه‌گذاری در روز جمعه این است که گفتمان طلبگی و جایگاه آن در بین مردم شناخته شود و توجه همه آنها به این امر جلب شده و زمینه بیداری مردم فراهم شود.
این کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه مردم در ارتباط با حوزه‌ها دو وظیفه بر عهده دارند، اظهار داشت: خانواده‌ها باید فرزندان شایسته و باهوش خود را برای طلبه شدن به حوزه‌ها بفرستند وجایگاه طلبگی را شناخته و آن را به دیگران بشناسانند و دوم اینکه مردم باید از نظر مالی به حوزه‌ها کمک کنند چرا که حوزه‌ها تنها با کمک‌های مردمی اداره می‌شوند و بودجه دولتی ندارند.
وی با بیان اینکه کمک‌های خیرین به حوزه‌ها پایین است، گفت: طلبه‌ها نیز مانند مدافعان حرم مدافعان عرصه علم و دانش هستند و حوزه های علمیه وظیفه تربیت سربازان امام زمان (عج) را بر عهده دارند و برای این منظور توجه و کمک به آنها نیز باید در اولویت کارهای خیران و مردم قرار بگیرد.
حجت‌الاسلام ارجمندی با بیان اینکه ایجاد تحول و جهاد در حوزه‌ها نیازمند کمک و یاری همه مردم است، یادآور شد: اگر حوزه‌ها توانمند شوند، بسیاری از مشکلات موجود در جامعه حل خواهد شد و مردم از نظر اخلاقی و اسلامی در جایگاه بالایی قرار خواهند گرفت./۹۳۶
/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات