۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۵۴۳۴۳۰
خطیب جمعه نجف‌آباد:

مباحث اقتصادی در لایحه بودجه ۹۷ مظلوم واقع شده است

حجت‌الاسلام حسناتی با گلایه نسبت به عدم توجه جدی به مسائل اقتصادی در بودجه سال آینده، گفت: نحوه پرداختن به مسائل اقتصادی در بودجه سال آینده باعث کندی هر چه بیشتر حل مشکلات اقتصادی به‌ ویژه اشتغال می شود.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با اشاره به تحویل لایحه بودجه سال آینده و کوتاهی‌های چشمگیر در بحث اقتصادی گفت: مسؤولان هم چنان‌که با وحدت در مقابل مسائل خارجی به پیش می‌روند، در مسائل داخلی به ویژه برنامه بودجه در بحث اقتصادی اهتمام بیشتری انجام دهند.

وی در ادامه افزود: نحوه پرداختن به مسائل اقتصادی در بودجه سال آینده باعث کندی هر چه بیشتر حل مشکلات اقتصادی به‌ ویژه اشتغال خواهد شد و باید نمایندگان مجلس تدبیر بیشتری در زمینه اشتغال در بودجه سال آینده نشان دهند تا هر چه زودتر از رکود نجات پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام حسناتی با گلایه از برخی قوانین برای عدم حمایت از بخش خصوصی خاطرنشان کرد: از راه‌های خروج از رکود و بحث اشتغال ورود فعال بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران داخلی است که در برخی موارد به علت قوانین دست و پاگیر مشاهده شده در برابر کسانی که با همه سرمایه خود برای بهبود اقتصاد کشور قدم جلو نهاده‌اند، بسیار سرد برخورد می‌شود که باعث فرار سرمایه از کشور می شود.

وی درباره اقدام اخیر ترامپ در معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی بیان داشت: یکی از پیامدهای این طرح در کل جهان، وحدت نه تنها جهان اسلام بلکه تمام ادیان برای حفظ قدس بود که نشان دادند بار دیگر فلسطین مسئله اول جهان است.

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد در ادامه اظهار کرد: درباره حفظ قبله اول مسلمین تنها یک راه وجود دارد و آن جدا کردن و قطع غده سرطانی و جرثومه فساد منطقه یعنی رژیم غاصب صهیونیستی است که تنها در سایه وحدت هر بیشتر جهان اسلام به دست خواهد آمد.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته آینده نیز بیان کرد: یکی از نقاط ضعف سیستم آموزشی ما، دوری از پژوهش است که باید این امر از همان ابتدای ورود به دبستان آغاز شود، در حالی که در سیستم آموزشی فعلی تا حدی می توان گفت به جای تعقل و تفکر تنها یک سری محفوظات به دانش آموزان آموخته می‌شود.

حجت‌الاسلام حسناتی درباره اهمیت تحقیق و پژوهش در عرصه شکوفایی کشور ادامه داد: آنچه باعث اقتدار و عزت امروز ایران در جهان است، به دلیل حرکت‌های دانشمندان جوانی است که در عرصه تحقیق و فناوری به میدان آمدند و ما را به خودکفایی رساندند و اگر به دنبال جامعه قوی‌تر هستیم باید پژوهش محوری در رأس امور آموزشی ما قرار گیرد.

وی درباره سالروز وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت شهید مفتح افزود: امثال شهید مفتح، استوانه‌های اندیشه، قلم و بیان این انقلاب بودند و دشمنان به خیال خام خودشان ریشه‌های انقلاب را با ترور این بزرگان زدند.

امام‌جمعه نجف‌آباد درباره اهمیت حفظ وحدت حوزه و دانشگاه گفت: همان‌گونه که امام فرمود، صلاح و عزت یک کشور به عزت حوزه و دانشگاه وابسته بوده و اسارت و ذلت یک کشور در تفرقه میان حوزه و دانشگاه است.

وی در ادامه بیان کرد: همان‌گونه که در مکتب‌خانه‌های قدیم دین‌باوری اصل اساسی بود باید ارتباط میان روحانیان و مراکز علمی روز به روز گسترش پیدا کند تا باعث جذب هر چه بیشتر دل‌ها به سمت اسلام شود./1306/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات