۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۵۴۳۴۱۲
نماینده مجلس:

تقویت گروه های تروریستی، خطای استراتژیک عربستان در سیاست خارجی است

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت تروریست با هدف افزایش نفوذ عربستان در منطقه، خطای استراتژیک این کشور در سیاست های خارجی است.
مقدسی

سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: تقویت تروریست با هدف افزایش نفوذ عربستان در منطقه، خطای استراتژیک این کشور در سیاست های خارجی است، مردم آزاده جهان این اعمال و رفتار را زیر نظر داشته و از آن بیزاری می جویند.

 نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تحولات کشور عربستان و ولیعهدی محمد بن سلمان اظهار داشت: سیاست های محمد بن سلمان همسو با اهداف اسرائیل غاصب و آمریکا است، او تصمیمات مناسبی را در جامعه خویش اتخاذ کرد و برخی از حقوق زنان را پاس داشت اما مواضع تند بین المللی وی همچون تقویت داعش، حمله به یمن و برخورد خصمانه با ایران و قطر منطقه را متشنج کرد.

 مقدسی ادامه داد: ایران همواره به دنبال آرامش بوده است و هر گونه تنش در منطقه را سبب زیان رساندن به تمامی کشورها می داند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی همسویی کشور عربستان با اسرائیل غاصب را سبب متشنج شدن منطقه دانست و بیان کرد: همسویی عربستان با اسرائیل جنایتکار، پشت کردن به اهداف از پیش تعیین شده اعرابی است که حقوق ملت مظلوم فلسطین را مطالبه می کنند.

مقدسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، به همسایگان خویش احترام می گذارد، گفت: دولت عربستان باید هر چه سریع تر نسبت به برخورد با یمن و بحرین، تجدید نظر اساسی کند و فضای تعامل با اسرائیل را از بین ببرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی سیاست های جمهوری اسلامی ایران در منطقه را معقول و منطقی دانست و اظهار داشت: ایران اسلامی با درک شرایط موجود، روابط مسالمت آمیز با عربستان و حفظ حرمت سایر کشورها به دنبال ایجاد آرامش در منطقه است.

مقدسی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران صلح طلب و کشور عربستان سیاست جو است، ایران اسلامی هیچ گاه تقویت گروه های تروریستی و ظلم به مردم مظلوم را بر نمی تابد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییر نگرش عربستان در سیاست های خود می تواند سبب ایجاد روابط گذشته با ایران و بهبود تعاملات شود، گفت: عربستان سعودی باید دست از تجاوز به بحرین و یمن برداشته و سیاست های خویش را نسبت به اسرائیل غاصب اصلاح کند.

مقدسی با اشاره به اینکه امروزه مردم جهان به حقانیت سیاست های جمهوری اسلامی ایران پی برده اند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم عراق و سوریه ایستاد و با همراهی مردم افغانستان، پاکستان و لبنان از آنان حمایت کرد.

مقدسی در ادامه گفت: آمریکا، اسرائیل غاصب و عربستان علی رغم هزینه های فراوان در راستای تقویت تروریست در جبهه های میدانی و عملیاتی شکست خوردند./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات